Illamående!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Excalibur

Trådstartare
Jag har hittills i mina nio veckor mått bra! Har haft ett molande i magen som mensvärk, men det har snarare bara känts som en påminnelse om det nya livet i min mage.:love:

Men i förrgår slog det till.. Illamåendet!:crazy:
Mår illa konstant! Inte så att jag kräks men jag mår skit!

Visst det blir bättre när jag tuggar på saker, har ätit många knäckebröd nu!

Finns det mer jag kan göra??
Kommer illamåendet gå över??
 
Sv: Illamående!!

Börjar med att säga GRATTIS!!!
För de allra flesta går illamåendet över nånstans runt v.12. För mig gick det över i v.14, om jag inte minns fel.
Hade det också jättejobbigt, men det glömmer man snabbt!
Jag åt mycket frukt, åt OFTA framför allt (kex vid sängen, som alla rekommenderar, var ett måste), vilade så mycket jag kunde, och tog Postafen (receptfritt på Apoteket) nån gång när det var riktigt illa. Det är åksjuketabletter, som kan lindra en del men gör vissa trötta (bl.a mig). Är man hemma och inte behöver prestera nåt kan det vara en bra hjälp.

Försök häng i, det går förhoppningsvis snart över, och sen följer en period när allt bara är helt UNDERBART :love: !!! (fram tills sista månaderna, då blir det tufft igen :D )


Lycka till!



/Jossan
 
Sv: Illamående!!

Grattis till graviditeten!

Jag ska kanske inte måla :devil: på väggen, men...

Jag kräks fortfarande varje dag och jag är i v. 23...

Morötter fungerar ibland men de är läskiga att kräkas upp, hamnar i näsan :eek: Har fått Lergigan comp. och några stolpiller som jag inte kommer ihåg vad de heter utskrivet, fungerar hyfsat men inte alltid, dessutom blir man så jäkla trött. Har gått ner ca: 12 kg so far så nu är jag sjukskriven :cry: Får mäta hur mycket jag kissar varje dag, kissar jag mindre än 0,5 liter så blir det dropp :eek: McFeast funkar oxå men du får helt enkelt prova dig fram.

Tror att jag börjar bli knäpp iaf, idag när vi var och kollade på barnvagn fick jag för mig att vi skulle försöka skaffa ett barn till rätt så snart efter att den här är född, är helt enkelt tok-:love: i min lilla bebis i magen trots allt illamående!
 
Sv: Illamående!!

jag provade såna där "åksjukearmband" och tyckte dom funkade bra - tog bort det värsta... annars är väl att småäta och se till att man inte blir hungrig ett tips... se till att äta något innan du kliver ur sängen...
 
Sv: Illamående!!

Tack så mycket för svaren!

Idag har jag faktiskt inte mått illa på heeeela dagen:banana:
Otroligt!

Men det är väl bara att hålla ut! Har ju julledigt från jobbet i en vecka så det blir nog mycket sova! Kan sova hur mycket som helst just nu! Hör det till det också?

O det känns riktigt riktigt roligt att ha bäbi i magen :love:
 
Sv: Illamående!!

Jag mådde precis som du. Först hade jag bara ont i magen och tyckte " Är det inte värre än så här". Sen började illamåendet omkring vecka 8 och höll i sig knappt 1 1/2 vecka. Nu är jag i vecka 11 och mår i stort sätt prima. Förutom lite ömma bröst. Men det va inte så kul att må illa och ha 12 hästar att ta hand om. Jag åt mariekex och gurka hjälpte mig lite när jag mådde illa. Jag va jättetrött omkring vecka 7 och 8 men det har gått över nu. Hoppas det ger med sig och God jul!
 
Sv: Illamående!!

Excalibur skrev:
Kan sova hur mycket som helst just nu! Hör det till det också?

O det känns riktigt riktigt roligt att ha bäbi i magen :love:
´

Grattis ska jag väl säga först :)

Sovandet hör nog till, jag slocknar så fort jag råkar lägga mej i soffan, oavsett om jag redan har sovit hela dagen. :crazy:

Ang illamåendet så har jag ingen aning om vad man kan göra åt det, har sluppit det, tack o lov :D Finns inget värre än å må illa
 
Sv: Illamående!!

Jag är i v. 9 (tror jag :crazy: ) nu och har mått illa i 3-4 veckor redan, och min BM säger att det kommer hålla i sig minst några veckor till, tyvärr. Med mitt första barn mådde jag illa bara på kvällen, men nu är det DYGNET RUNT, UTAN AVBROTT, och jag håller på att bli TOKIG :devil: :devil: Sista veckan har jag t.om kräkts några gånger per dag, och jag äter mindre och mindre, vet inte vart det ska sluta, det verkar bara accelerera... *snyft*

Jag har fått akupunktur mot illamåendet, och tror det tog udden av det värsta, sen har jag tagit Postafen vid några tillfällen men jag blir nästan som handlingsförlamad av trötthet, asjobbigt. Ring och prata med din mödravård, så kanske du kan få prova akupunktur, det skadar ju inte. Hoppas det snart ger med sig, både för dig och mig!:bow:
 
Sv: Illamående!!

Hej alla gravida/mammor!

Jag har ju ännu bara längtan efter barn, och har således aldrig varit gravid, men däremot har jag varit åksjuk, och eftersom många påstår att åksjuke-medel shjälper, så tänkte jag komma med ett förslag!

När jag var yngre åt jag citronklyftor när jag mådde illa på längre bussresor osv. Funkade toppen!:bump:

Kanske är det inte så lockande att äta citron... Men kanske är värt ett försök?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 851
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 680
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp