Illaluktande klänning

utte

Trådstartare
Jag har köpt en klänning/tunika i någon ullblandning som luktar kattkiss. :( Jag kände inget när jag provade den i affären (då hade jag ju inte köpt den så klart), men när jag tog på den hemma kändes den märkliga lukten direkt. Den hade inte varit i kontakt med någon katt mellan provtillfällena.

Nu har jag tvättat den tre gånger men den luktar fortfarande mysko. :crazy: Att lämna tillbaka den är tyvärr inget alternativ eftersom den är köpt utomlands.

Någon som har något tips om hur man får bort äcklig doft från ylle? Jag vill ha min klänning på mig NU!!!!!
 
Sv: Illaluktande klänning

prova att skölja den med vatten med ättika i. det brukar funka på sura handdukar.
 
Sv: Illaluktande klänning

Tack för svar båda två!

Klänningen ska genast läggas i såpvatten. Funkar inte det blir det ättiksbad. Ingen risk att den fräter bort i ättikan förresten?
 
Sv: Illaluktande klänning

det kan jag inte tänka mig! men du kan ju blanda svagt för säkerhets skull :-)
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 905
Senast: Pilot
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 102
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp