Illaluktande flytningar från "avloppet"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare bestatjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 969
B

bestatjejen

Jag upptäckte idag att min tik som fyller 3 år i november har fått nåt som liknar gulaktiga flytningar från stjärten. Det sitter även små kluttar brunt kladd som inte är avföring. Dom luktar extremt illa och hon slickar sig där bak rätt ofta. Kan det vara analsäckarna som spökar? Är det nån som har haft liknande problem med sin hund?

Sv: Illaluktande flytningar från "avloppet"

Jajamensan det är analsäckarna som spökar. Vätskan ska normalt vara väldigt tunn och vattnig, men blir vid problem seg och tjock och torkar in "där bak".
Är det svullet runt analen så kan en infektion vara på G, ta vovven till vetten och spola säckarna och se vad som ska göras..lycka till!

Mmmm jag hade det på känn, får alla hundar sånna här problem och finns det risk för att det blir regelbundet återkommande? Känner hunden obehag av detta? Tack för svar!

Nej alla hundar får det inte, min gamling har fått det för första gången nu 12 år gammal vilket resulterat i en sprucken analsäck :(
Hundarna kan känna ganska stort obehag vid analsäcksproblem så ett veterinärbesök är egentligen ett måste.

Ja, och ska du försiktigt "bara känna efter" själv om de känns svullna så är det en bra ide att vara utomhus, ha toapapper som inte har bithål i och hålla undan lugg/långt hår.

Det luktar inte hallon när det skvätter en meter ut på köksgolvet och luggen!
Vet inte vem som var mest förvånad av den våldsamma explosionen - jag eller hunden!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 987
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 886
Hundhälsa Upptäckte i morse att min 14-åriga tik slickade sig "där bak". Kollade och upptäckte gula grumliga, ganska rinnande, flytningar. Då jag...
2
Svar
30
· Visningar
20 524
Senast: tott
·
Övr. Hund Det här var det konstigaste! Låg alldeles nyss med vovven i famnen, med min arm (upptäckte jag sedan) alldeles under rumpan, själva...
Svar
5
· Visningar
14 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka