Ilandsproblem. Brunt eller svar täcke?

F

Fillefjonkan

Har en "vanlig" brun häst som nu ska få ett nytt fleecetäcke och på sikt matchande transportskydd. Vilket har orsakat ett litet ilandsproblem ;).
Jag vill helst ha något i svart. Har svart sadel och träns och skulle vilja ha ett svart täcke. Tyvärr verkar stört omöjligt att få tag i ett helsvart fleece täcke och jag har däför börjat överväga ett brunt (vilket finns överallt) men är rädd för att det blir lite tråkigt med ett brunt täcke på en brun häst.
Behöver lite tips och inspiration! :bump: Är det snyggt med brunt på brun häst? Om inte, var får man tag i ett helsvart fleecetäcke?

Sv: Ilandsproblem. Brunt eller svar täcke?

Svart!
Men nu när du säger det: Har heller knappt sett ett helt svart fleecetäcke :confused:

kl.
Sy ett eget! Det är ju jättenkelt! :banana::D(säger jag som aldrig har sytt ngt:angel:)

Jo men brunt tkr jag ! :) Har själv aldrig sett ett helsvart fleece :p

det finns helsvarta fleece-täcken på ÖB, dom kostar typ 99 kr :angel:

Jag tycker det är skitsnyggt med brunt på brun häst! Mkt snyggare än svart som blir så hård brytning och som är så vanligt.

Så jag hade inte tvekat till att ta brunt!

Svarar er alla här. Tack för era svar.

Att få tag i ett svart fleecetäcke verkar nästan omöjligt. Fick faktiskt ett reklam blad från ÖB igå och såg att de hade svarta fleecetäcke, men i storlekarna ponny och cob ;) Undrar om det är ungefär som one size fits all. Hade kanske kunnat gå men täcken hade inte kryssgjordar = min häst klär av sig på nolltid :devil:

Att sy... Nja, tror faktiskt att min lilla häst skulle skämmas. Hade träslöjd i skola vilket förklarar det mesta.

Hittade ett på nätet i minkfleece :confused: aldrig hört talas om, men det var ju svart iaf! Tyvärr hittade jag samtidigt snygga bruna transportskydd så man kan väl säga att jag är tillbaka på ruta ett.
Snacka om att ha stora och allvarliga problem :D

Senast ändrad av en moderator:

svarta texiler är fruktansvärt fult. :crazy:

köp mörkbrunt eller marinblått! det är snyggt på alla hästar. du kan matcha med brunt/marint schabrak.

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: Wera
·
Utrustning jag är knäpp, jag vet... :D Tycker ju att det här med matchande utrustning är så himla skoj och har därför tänkt mig att jag ska...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: LilaTiger
·
Dressyr Har ALLTID haft svart utrustning då jag haft svart häst men nu har jag en liten fuxkille o min kära vän har sått ett frö i min skalle om...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
21 011
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv