Ihopsläpp av hästar, avmaska?

M

Meya

Hej!
Det är så att jag ska på ridläger med min häst i sommar och den ska släppas i samma hage som massa andra hästar från olika stall.
Är det något speciellt jag ska tänka på? Måste man avmaska eller så innan?
Jag brukar alltid göra det innan betet men jag är inte säker på om dom andra gör det...

hur ska jag göra?

Sv: Ihopsläpp av hästar, avmaska?

Om du är osäker på maskstatusen på stället du ska till så håll koll EFTER du varit där om hästen plockat upp smitta. Innan ska du självklart se till att din häst är ren, dvs träckprov redan på våren och sen avmaskning om det behövs.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 866
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka