ihop släpp..!!!

zazza girl

Trådstartare
ha i dag släppt ihop min hingst med hans nya kompis som är en valack på 3 år ... bara att det gick lite fel .. min hingst försöker hela tiden betäcka han och springer efter han hela tiden .. ha försökt dela på dom men det gick inte så bra .. den nya hästen sprang igenom elbanden hela tiden och ville gå med han ...

så kommer min hingst att sluta eller kommer han fortsätta med detta .. tänkte om det bara är en ide han ha fått ..!!??

eftersom han bara ha varit själv i en vecka ungefär ... och ha gått med valack innan ..!!

tacksam för hjälp....!!!
 
Sv: ihop släpp..!!!

Troligen kommer han fortsätta ett tag, men ger sig nog så småningom...
Därför är det bäst med hästar av lika storlek. Passa nu så att den lilla inte blir skadad (För det var väll shettisen du har släppt ihop med??)

Min treårs shettis gör så där med varje häst som kommer in i hagen. Det räcker att jag tar ut en och kör, så fort den kommer in i hagen igen gör han så...
den blir garanterat val så snart det går..
 
Sv: ihop släpp..!!!

min hingst gör så med sin vallackkompis när han blir lite i "gasen" händer dock mer och mer sällan tror att din gör så lite "för stunden " eftersom hna blev så glad för sälskapet , den andra verkar ju inte ha något emot det eftersom han bryter sig in hos hingsten.
Är det 2 jämnstora hästar och den som blir betäckt inte blir livrädd skulle jag låta de hållas, är han riktigt ihärdig kanske du ska plocka av skorna på hingsten så gör han inte lika lätt illa sin nya kompis!
 
Sv: ihop släpp..!!!

Vad jag vet är det du beskriver i vissa fall ett dominans beteende, och har säkert en hopkoppling till att det är en ny individ som han ännu inte känner. Om den andra hästen inte är för besvärad eller ägaren orolig så skulle jag ge det lite tid och se om det försvinner för det gör det nog om du haft honom med valack förrut utan problem.
 
Sv: ihop släpp..!!!

jo jag släppte ihop han med en korsning av shettis och russ .. så en b-ponny ...

men nu ha det lugnat ner sig i hagen ....
dom går och beta brevid varandra nu....

och min hingst är två år....
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 394
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 374
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp