Igår blev min hund sur...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Min hund och en annan hund rök ihop igår men jag anser att det inte är mitt eller sambons fel. Vi var ute i trädgården och hörde att det kom en bil till vår gård. Sambon gick med vår tik i koppel eftersom hon löper vill vi inte att hon är lös.

Vi ser att det är en bekant med hund som kommer och jag säger till sambon att det kanske är bäst vi tar in våran för de har haft småtjafs innan dessa hundar och jag tänkte i och med att min tik löper att det kan bli ännu knasigare.

Tyvärr hann inte sambon in innan den bekante kliver ur bilen med sin lösa hund. Det blev slagsmål då den andra tiken rusade fram men kunde sära på dom rätt så snabbt men trots det hade min tik fått in några små bett i tassen på den andra men det var inga större sår utan bara lite ytligt.

Vår bekante tyckte att det inte gjorde något direkt men hans tjej ja jisses hon suckade och pustade hela tiden över att deras tik blödde och det var så illa. Men någon minut senare springer deras och leker med bollen så hon var inte särskilt dålig utan blev kanske en aning chockad.

Jag är tacksam att det inte blev några allvarligare skador på någon av hundarna men hoppas den andre hundens ägare kunde fråga innan denne släpper ut hunden ur bilen om det är okej att släppa den eller åtminstone koppla den...

//Fraggel

Sv: Igår blev min hund sur...

Håller med dig... Man ska inte ha sin hund lös om man inte har koll på den... Och man ska alltid fråga om det är Ok om deras hund får hälsa på din.. Det som hände mig i förra veckan va att jag hade min lös och jag kollar mig alltid om om det är några lösa hundar i närheten (inget mer än 1 par som låg på kullen) och vi lekte ner i dalen.. Helt plötsligt så upptäker jag att de har en kopplad pitbull med sig... som nu helt plötligt är 30 meter från Zippo.. Men Zippo är duktig så han stannade och tittade bara.. Medans de blev helt hysteriska och plockade upp hunden och skrek som idioter.. och sa att deras hund skulle "slakta" min hund om den kom i närheten. Om jag vore dom så skulle jag i det läget skrikit innan jag reste mig upp med hunden "vi har en hund här som är lite aggresiv och vi ska gå nu.. kan du ta din hund"
Visa tänker längre än andra

Bara min åsikt..

//Johanna

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 608
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
834
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 144
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka