Igångsättning!

S

Sunnny

Jag har nyss köpt en häst. Hon är inget muskald. Så jag ska sätta igång henne nu och bygga muskler på henne.
Men är det nått specielt som hon ska äta för att bygga muskler lättare.

Jst nu äter ho betfor havre och mineraler.

Tack för lite tipps:)

Sv: Igångsättning!

Först är det nog bäst att analysera höt (om du inte redan gjort det vill säga) och komplettera med det som behövs, finns bra foderstatsprogram man kan använda för att få en utgångspunkt. Sen är det bra att sätta igång försiktigt och stegvis trappa upp det, med koll på hur hästen verkar må både fysiskt och mentalt.

Ja jag ska ta och börja med att analysera höt.
Vart kan man göra det?:confused:

Vågar inte göra reklam för ngt här... men det är bara att googla på "höanalys" så kan du genast se hur det funkar :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp