V
vapor
Har en häst som varit skadad sedan slutet av april/ början på maj. Det började med att hon inte kunde böja halsen neråt eller till vänster, fick finadyn och fenylbutazon i tre veckor, då försvann det, några dagar senare fick hon en hovböld i hö. fram som tog ca 5 veckor innan man kunde få på sko igen, då känndes hon ojämn fram så vet undersökte henne och behandlade henne med kortison och tuppkam i båda framknäna och kotorna, boxvila i ca 3 veckor och sedan en behandling till. Under denna tiden promenerades hon minst fyra dagar i veckan 30 min om dagen. Nu känndes hon konstig i ett bakben men enligt vet var det förmodligen bara att hon tappat alla muskler och var därför ostadig, nu är hon inte halt på något ben.
Hur sätter man igång utan att få bakslag??
Enligt vet skulle jag vara noga med att träna bakbenen hur gör jag det under igångsättningen??
Hur sakta ska man gå fram?? Hur länge skritt innan man travar och sedan galopperar och trimmar dressyr eller hoppning??
Hur sätter man igång utan att få bakslag??
Enligt vet skulle jag vara noga med att träna bakbenen hur gör jag det under igångsättningen??
Hur sakta ska man gå fram?? Hur länge skritt innan man travar och sedan galopperar och trimmar dressyr eller hoppning??