C

caballera

Jag undrar om jag får anmäla min Sverak registrerade katt till en IDP utställning? Hur är det med medlemskap och dyl? Någon som vet? :confused:

Sv: Idp

Japp. Vi i SVERAK får ställa i IDP, men IDP får ej ställa i SVERAK.
Du måste dock ändå vara med i en kattklubb, räcker inte att katten är registrerad.

Tack så mycket för svaret! :bow:

Men måste jag bli medlem i en IDP klubb eller går det bra med en SVERAK-ansluten klubb?

Som sagt, om du är med i en SVERAK-klubb får du ställa i både SVERAK (Fife) och IDP.
Om du är med i IDP-klubb får du endast ställa i IDP.

Edit: om du går med i IDP så tror (observera, tror) jag katten måste reggas om till IDP.

Edit: om du går med i IDP så tror (observera, tror) jag katten måste reggas om till IDP.
Nej, det behövs inte. Även om du är medlem i IDP kan du ställa ut din Sverak-registrerade katt på IDP-utställning. Men ska du använda katten i avel i IDP måste den registreras om.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama