Sv: Idol 2013

Elin uppträder ju som en färdig artist och känns i min värld som den mest värdiga vinnaren - även om hennes stil inte är min favoritstil. Men hon har ju både rösten, utstrålningen och scenspråket.

Hon är duktig också!
Tycker verkligen att alla tre är jätteduktiga!
Men jag tror faktiskt att Rappen vinner....

Alltså, jag kan inte låta bli att tänka tanken - hur hade det sett ut om inte Kevin haft dubbla lojaliteter hela hösten?
Jag tror att hans sursång hänger ihop med att det kan vara svårt att höra sin egen sång när man har musiken i öronen. Och han har helt enkelt mindre rutin och mindre träning på detta än de andra som varit med. Och det är ju inte konstigt när han haft fotbollen som huvudinriktning. Killen KAN ju sjunga och med mer rutin tror jag det kan bli riktigt bra. Det jag lite har i åtanke är när någon spelade in Enrique Iglesias falsksång medan han uppträdde singback... http://www.youtube.com/watch?v=7hEfRr88_0U

Alltså - Erik Rapp. Han är inte sann. Vilken talang.

Måtte han få en lång och väldigt framgångsrik karriär.

jadu tanten, du ser och hör uppenbarligen något som jag inte märker. För jag tyckte han lät illa idag...

Jag tror Kevin kan bli en grym trubadur, sitta på stol med gura och sjunga lite allt möjligt mysigt, men artist? Nää...

Kevin har nog sin publik, men den är inte stor och den är inte internationell.

Nu lägger jag mig och kollar imorgon vem som åkte ut.:sneaky:

Jag röstade på Erik, men han åkte ut ändå. Fast egentligen tror jag det blir bättre för hans karriär att slippa Idolstämpeln så att säga. Den kan ju Kevin behöva som inte är lika begåvad.

Jag tror att alla dessa tre plus förmodligen även Jens kommer få skivkontrakt, oavsett vem som vinner. Skillnaden är väl att vinnaren kommer ha en nyutgiven singel i julhandeln och ett helt album också ganska snart, medan de andra slipper den tidspressen och kan lägga lite mer tid och möda på att få det precis som de vill. Risken är ju att det blir lite mycket hopaskrap på vinnarens platta.

Jag tyckte att Lailas råd inför slutspurten av omröstningen var bra - rösta på den du kan tänka dig att köpa en skiva av. Och jag vet vem av dem jag skulle välja... Fast jag har inte röstat.

Erik Rapp är nåt så brutalt duktig! Han gör så snygga och svåra grejer som är svårt för en icke musiker att förstå.. Det är på riktigt helt makalöst! Likaså idag! Vi kommer höra mer om honom, jag är helt säker! En av Sveriges största begåvningar!

Nu skäms jag, Kevin hör inte hemma i finalen, inte ens i Idol öht.. Det är bara pinsamt att svenskarna har röstat dit honom. Juryn behöver mer makt!

Jag tror faktiskt inte Kevin kommer få mer än Idolkontraktet, finns inget att signa liksom.. Vad gör man med en falsksjungande fotbollsspelare som inte ens kan föra sig på en scen? Jo, man låter honom göra det han är bra på, fotboll!

Jag tror att hans sursång hänger ihop med att det kan vara svårt att höra sin egen sång när man har musiken i öronen.

Nja.. Alltså i öronen har du framförallt din sång just för att du ska höra dig själv! Medhörning kallas det och där väljer du själv vad du vill höra för instrument som du kan intonera mot och hur högt samt lägger din sång överst så du hör dig själv bra. Det är liksom grejen!

Jag tror att alla dessa tre plus förmodligen även Jens kommer få skivkontrakt, oavsett vem som vinner.

Alltså, är det någon som kommer finnas kvar på musikscenen i detta sällskap, så är det Jens. Rockröst, charm och energi - det är världens bredaste cv på musikscenen. Erik Rapp må vara tekniskt outstanding i sin sång men han är lika charmig som en kall fisk. Hon tjejen som jag nu glömt namnet på som nu är i finalen är heller ingen publikfriare i sin personlighet, så tyvärr tror jag att det blir den publik-ödmjuka kevin som blir vinnaren i år. Men som sagt, i det långa loppet är Jens den som kommer hålla längst.

Tycka vad man vill om finalisterna, men om man bara ser till finallåten - som ju inte är ens i närheten av "rätt stil" för någon av dem - så tycker jag att den passade Kevin något bättre än Elin.

Ska jag tro något så tror jag att Kevin tar hem det.

Han har växt enormt ikväll. Den stora arenan passade honom och han sjöng till och med riktigt rent ;)

Det vore dessutom den bästa utgången för Elin. Hon är väldigt ung och då slipper hon pressa fram en skiva på en vecka. Hon blir ändå signad och hennes platta kommer senare och är mer genomarbetad.
Kevin får en kort glansperiod och sedan faller han i glömska. Han kommer att sjunga på Finlandsbåtar om några år :D

men även om en av dem inte vinner så har de sjungit med Robbie Williams i Globen och det måste ju varit en härlig upplevelse!

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
826
Senast: Amha
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 758
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 509
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Te-samo-far, vad är det?
  • Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI