Ett tag var det några grannar som ansåg sig ha rätt att "låna" min parkeringsplats då och då, eftersom den användes så sällan enligt dem (hyrd plats). Till en början sa jag ifrån, ringde bilägare och satte lapp i rutan om att flytta bilen. Men när de fortsatte trots att killen jag träffar fått stå och vänta på dem (vilket de var medvetna om) så bestämde vi oss för att helt enkelt parkera in dem. Så, killen jag träffar gjorde helt enkelt så att han ställde sig där det inte var någon parkeringsplats, precis bakom deras bil (det fanns fortfarande plats för andra att komma in och ut på de andra platserna). Vi satte också en lapp i rutan med ungefär "Hej parkeringsvakt, vår plats är tagen så vi står här så länge".
Sedan gick vi upp i lägenheten och en stund senare såg vi genom fönstret hur de kom för att åka iväg. De hade liiiite problem att få ut bilen
Tyvärr hade den oväntat bra svängradie, så med en person ståendes utanför som guide så lyckades de faktiskt få ut bilen, men det tog dem ett bra tag och de fick kämpa hårt!
Trots detta parkerade de på min plats ytterligare en gång, även då precis när killen jag träffar behövde den. Vi gjorde likadant då, och då verkade de fatta vinken.