Identitetsinformation för importerad Welsh Cob

Fredrika B

Trådstartare
Jag har nyligen köpt en Welsh Cob valack som 2007 importerades till Sverige från Derwen stuteriet i Wales. Han har pass i Welsh cob and pony society. Jag är i färd att regga honom i TDB för att kunna lösa licens för honom inför 2013. Problemet är att jag inte hittar några identietsnummer. Varken UELN, eller chipnummer finns. Det enda jag hittar är troligen hans stamboksnummer och passnummer och det räcker väl inte; eller? Hjälp önskar!

Sv: Identitetsinformation för importerad Welsh Cob

Skulle tro att hästen är för gammal för att ha ett UELN om han importerades redan 2007. UELN-nummer blev obligatoriskt först 2009.

- Han är född 2003. Tack då fick jag det klart! Men chip måste väl alla hästar ha idag, eller?

Nope, det är bara på hästar som får pass efter 2009 som det är lagkrav att de ska var märkta. Äldre hästar som redan har pass har inte krav på sig att märkas.
Prova att kontakta Ridsportförbundet om du är osäker på vilka uppgifter de vill ha, om jag inte minns helt galet kräver de väl in en passkopia? Kika på denna länk.

Han behöver väl ett svenskt regg. nr också? Det får han genom att skicka in till svenska registratorn se svenska welshponny och cobföreningens hemsida.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka