identifiering???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
W

Warmia

Jag vet att en häst som aldrig har varit på banan förut måste id kollas men om man har en häst som har varit där för länge sedan måste den id kollas, finns det någon tidsgräns mellan besöken på samma bana?
Om hästen ska kvala gäller samma id koll regler då också?

Sv: identifiering???

8 månader är det väl på samma bana?! Har för mig det.

Det gäller även kval och premie.

Om det har gått längre än 8 mån sen hästen startade på banan så ska den id:kollas. Hur det går till är olika från bana till bana.
Normalt så har ju en häst som ska kvala inte startat eller så har det gått längre än 8 mån och då ska den ju kollas iaf.

Ok tack för svaret!

Visst är det 2 timmar före sitt lopps/kvalets starttid som man måste vara på plats?

ja det är det.
Om inte du ska starta i V75, V65, V64, V5 el V4. Då skall man vara på plats 2h före första loppet i den spelformen...

Och för att ha anlänt till banan = att ha hämtat ut nummerbricka.

Nytt för i år är att det gäller inte banan, utan regionen som banan ligger i !! :idea:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
614
Senast: Mli
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Ramona
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka