identifiering...

F

Foolish

hur är det?? när hästen startar för första gången på ny bana ska den ju vara på banan 2 timmar innan första start för identifiering. men.. gäller det första gången i livet, eller eller är det innom en 8 månaders period, eller liknande?

(hästen startade senast på bollnäs för drygt tre år sen, måste den identifieras om imorgon när den ska dit?)

jättetacksam för svar, för jag orkar inte ge mig upp på vinden och leta reda på regelboken...

Sv: identifiering...

ja den ska identifieras om dom inte har gjort nån ändring av reglerna nu

usch då.. vi som tänkte ta och lifta upp med tränaren till den hästen... då blir det ju till att åka riktigt tidigt!

tack för svaret iaf.. misstänkte att det var så, men hade ju hoppats på annat..

Om du ringer upp och förklarar så brukar det inte vara några problem att få komma senare.

Foolish skrev:
hur är det?? när hästen startar för första gången på ny bana ska den ju vara på banan 2 timmar innan första start för identifiering. men.. gäller det första gången i livet, eller eller är det innom en 8 månaders period, eller liknande?

(hästen startade senast på bollnäs för drygt tre år sen, måste den identifieras om imorgon när den ska dit?)

jättetacksam för svar, för jag orkar inte ge mig upp på vinden och leta reda på regelboken...
12. Häst, som skall identifieras, skall vara på plats senast två timmar före första loppets angivna starttid, om hästen skall starta i V75, V5 eller Dagens Dubbel och betr övriga lopp senast två timmar före start i aktuellt lopp. Är inte hästen på plats inom angiven tid, äger måldomarnämnden rätt att stryka hästen.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 135
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka