Identifiering av sadel

EllenCla

Trådstartare
Hej! Jag har en sadel hemma som jag vill sälja, men problemet är att jag inte vet vilket pris jag ska sätta eller vilken sorts sadel den är. Sadeln har ett globus fodral och jag tror det är en globussadel men jag vet inte var på sadeln jag hittar vilket nummer den har eller vilken sort det är.
Tacksam för svar!!

Hej! Jag har en sadel hemma som jag vill sälja, men problemet är att jag inte vet vilket pris jag ska sätta eller vilken sorts sadel den är. Sadeln har ett globus fodral och jag tror det är en globussadel men jag vet inte var på sadeln jag hittar vilket nummer den har eller vilken sort det är.
Tacksam för svar!!
Om du lägger ut bilder så Blir det lättare för oss att hjälpa :)

EFBF93D8-F90A-4FB1-BB85-45F02B78358D.webp

Här är ett par bilder på sadeln

Det ser ut som en typisk ”ekonomi-sadel” som många åf har i sitt sortiment i en eller annan variant, bl a Börjes, Hööks men tror även Globus/Källquists har. Kanske därav överdraget.

Nypriser mellan 1000-2500kr ca, värde beg 500-1000kr. Behöver ofta stoppas om, då de oftast är stoppade med tygbitar/tråd och inte ull.

Det ser ut som en typisk ”ekonomi-sadel” som många åf har i sitt sortiment i en eller annan variant, bl a Börjes, Hööks men tror även Globus/Källquists har. Kanske därav överdraget.

Nypriser mellan 1000-2500kr ca, värde beg 500-1000kr. Behöver ofta stoppas om, då de oftast är stoppade med tygbitar/tråd och inte ull.
Har även sett sadlar liknande dessa som varit stoppade med en blandning av banankartonger och lite diverse när man dissekerat dem :cautious:

Tack för alla svar! Får se lite hur jag gör med sadeln, men väldigt tacksam för alla som hjälpt till att klura ut vad det är för märke❤️

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka