Sv: Idéer på snygg klippning?
Jag tycker i och för sig att alla klippningar som inte sträcker sig över hela hästen är fula
Men ibland kan det ju vara så att man av praktiska skäl får förbise det estetiska.
När Sol gick på lösdrift klippte jag halsen och ner bakom frambenen. Har tyvärr ingen bra bild, detta är enda bilden tagen från sidan med den klippningen. Jag ville klippa så lite som möjligt för att slippa täcka, men samtidigt ville jag klippa hela halsen eftersom hon svettades som en ko där. Om jag inte minns fel så klippte jag först bara halva halsen, och klippte sen mer efter bara nån vecka för att hon fortfarande svettades massor på halsen och blev väldigt blöt där hon inte var klippt.
I år är hon jaktklippt. Enligt mig den finaste klippningen förutom helklippningen och otroligt praktisk!
De har tillräckligt med skydd från väder och vind, men är såpass klippta att de torkar fort även efter hårdare träning i ridhus
us.
Här står hon i en väldigt konstig ställning, som hon i och för sig alltid gör (särskilt när kameran kommer fram), så man ser inte riktigt hur det är klippt vid frambenet, men kanten följer helt enkelt musklerna som går där. Jag tycker det passar bättre på henne än att ha flikar som går upp en bit (som hon har på övre bilden). Jag tycker bogen får en mycket finare form när det inte är höga flikar.