Ideal Du Gazeau

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mandarin2000
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ideal Du Gazeau

Åh Idealen, hästen som gav de babyblå-lindorna ett ansikte :love:

Kul att Du fått ett fint fölsto, vad ska du betäcka henne med? vad är det för mamma på henne?

JAg har två ston med Idealen som morfar nu, och tidigare en valack.
Samtliga mycket vackra att se på med mycket vitt..

*kl*

Min gamla passhäst hade honom som morfar. En helt underbar individ, görgo tjej, lättlärd! Men, det stora kruxet var att hon var lite för kort i ryggen, rätt liten häst o väldiga problem att få undan fram.

Vi har fått tvillingföl och deras far är Ideal du Maranata och farfar är Ideal du Gazeau...!

här kommer hans bästa avkomma;)utav pojkarna vill säga
IMG_1398.JPG

Hade en häst i stallet som hade idialen som pappa och han var snäll som ett lamm!!
Han var ärlig som sjutton, sprang ett jobb på runt 18 men var halt på alla fyra benen visade det sig senare:confused::o
Inte så lätt att märka när det blir så:crazy:

Hade en häst i stallet som hade idialen som pappa och han var snäll som ett lamm!!
Han var ärlig som sjutton, sprang ett jobb på runt 18 men var halt på alla fyra benen visade det sig senare:confused::o
Inte så lätt att märka när det blir så:crazy:

Nej då är det inte lätt.
Det var kul att höra att det fanns en snäll med han i stammen :)

Vi har en treåring med han i stammen oxå men hon har vi haft sen liten så hon är snäll men bestämd i vissa lägen. :bump:

Min hästs gammelfarfar är Ideal Du Gazeau :) Han e jättego! ;) Snabb som attan!

Pappan Heter Brandklipparen och mamman Ambitious. :)Pappan har mycket tjock och fin päls och man :) Och mamman är jättehet!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
Träning Jag har ett sto som är 6 år men ganska mycket efter utbildningsmässigt. Hon är känslig men skarp. Det hade varit en del trassel vid...
2
Svar
31
· Visningar
7 489
Senast: Vitsippan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur