Idag tittar vi på Victory Tilly..

Trygg

Trådstartare
..och håller alla tummar vi kan för att han ser fräsch och löpsugen ut!

Vet inte om jag ska uttala mig egentligen i o m att jag inte vet vad som ligger bakom..men en häst av Victory Tilly´s kaliber vill man verkligen inte ska harva runt och få stjärnglansen nedsmutsad, eller hur?

Tänk vilka orimliga krav man har på den hästen (läs jag)..han gjorde ju faktiskt en jättebra säsong förra året och ändå, ändå så kändes det lite ljummet med tanke på det som varit innan.

Tänker på Scarlet Night bl a..vad tråkigt att han har fått starta de två senaste åren egentligen..
Å när forna storloppshästar som Activity och Bolets Igor sågs starta för att jaga matlappar i "vanliga" snabblopp på t ex Åby..Det är inte roligt..man glömmer fort och ersätter minnet med det senaste på näthinnan.

Därför är i alla fall jag nyfiken på hur Stig H resonerar..VARFÖR väljer han att starta Victory över huvud taget en säsong till?

Han har ju ingenting att vinna egentligen utan bara allt att förlora..

Det är inte likt Stig H heller att låta en häst´s tävlingskarriär bli så lång..eller har han ett ess i bakfickan..kanske har V.T aldrig känts så fin inför en säsong någonsin som nu?

Vad är era tankegångar?

Ps! Har inte tjuvkikat på Text-Tv eller internet så jag vet inte hur det har gått utan väntar med att se sändningarna på Tv om en stund..

Sv: Idag tittar vi på Victory Tilly..

Ska bli jättekul att se honom tävla igen:banana:
Stig H hade nog inte fortsatt starta om inte hästen var löpsugen och OK.
Tror inte att vi får se Viktor harva runt om han inte är bra, men han är ju dock valack och har ju ingen karriär efteråt som väntar:angel:
Stig var ju så klok ang hans egen karriär och jag hoppas och tror att han är lika klok vad gäller Viktors;)
Håller tummarna jag med

1a på 13,0...:bow:

Tror inte Stig skulle starta hästen om han inte tror att han är löpsugen, jag förmodar att det inte har med pengar att göra i det här fallet, snarare att hästen är en sådan stor ikon för sporten, och han vill nog inte förstöra det ryktet... Hoppas jag...

Och han är ju valack, så han har ju inga ston att förlora på att tävla vidare... Jag tycker Tarzan skulle tagit av SN när han var som bäst och satt honom i avel då, men Ville har ju inte den chansen till karriär efter karriären så att säga...

Tror inte Stig H skulle startat Victory om han inte varit fräsh eller löpsugen..
Sen tycker jag att det är ganska onödigt att sitta och tvivla på tränarnas beslut, eller har du hållit på i över 42 år och kan ta ett bättre beslut om Victors fortsatta karriär?
Och dessutom, han kanske vill springa??

jag tror helt enkelt att han bedömmer att han vill/kan/håller för det. han kanske känner att vicke kan komma tillbaka igen? kanske itne så bra som han var förr, men nästan? dessutom är det säkert hästen liv, det han lever för & stig h kanske tycker att han ska få göra det så länge han vill :) för hästens bästa! det är typiskt stig h, såg dokumentären om honom idag på tv 4. började nästan gråta, vet inte varför, när det var om lilla victory! :(

Trygg skrev:
Därför är i alla fall jag nyfiken på hur Stig H resonerar..VARFÖR väljer han att starta Victory över huvud taget en säsong till?

Därför att Victor ÄLSKAR ATT springa han älskar att tävla...

Den dan han tappar suget är jag helt övertygad om att Stig tar bort han från banan... inte plågar vidare som Tarzan tråkigt nog har gjort!

.09 första femhundringen säger allt vad den hästen vill :bow:

Stig har ju hela tiden sagt att den dagen VT inte kan tävla mot de bästa ska han sluta och jag tror att han vet vad han håller på med.

Jag tror aldrig att jag har sett VT så fin ngn gång som i dag! Jag hoppas att han får vara frisk och drömmer om att få skrika hans namn sista helgen i maj!

Det va så roligt att se honom idag!

Tyvärr missförstod några av er min undran..
Det var mest ett uttryck över att JAG har så enormt höga krav på honom så jag VILL INTE se honom harva i V75 bara..
(sbacka om höga krav..bara V75..tänk om man ens fick pållen dit;) )

Jag är ÖVERTYGAD om att Stig H självklart inte skulle ta ut en VT som inte är fräsch eller som inte vill springa.
Lika övertygad är jag om att det absolut inte handlar om pengar.

Men ni som har läst Stig H´s bok vet också att han t ex ville sluta med Queen L men tack o lov så ville ägaren annorlunda..
Så mig veterligen så är Stig H lika klok på att säga ifrån när han anser att hästarnas karriär börjar närma sig sitt slut som när han själv bestämde att ställa in skorna..

MEN..vad jag menade var att VAD har man att vinna på att starta honom över huvud taget.
Nej, han har ingen karriär inom aveln..men jag tycker det är tråkigt att inte han var med mot de riktigt stora kanonerna förra säsongen..och det var där min "oro" låg..

Att jag skulle veta mer är vad mäster själv vet är ju bara löjligt..:p

Å med tanke på hur han såg ut idag så hoppas jag så att han kommer bli en allvarlig utmanare till Gidde o Steinlager m fl denna säsong!:love:

Men det är DÄR, i den högsta divisionen jag vill se honom..

Ja..

Att starta en 11-åring med 36 mille på kontot.
Segrar i alla klassiska löpningar, Elitloppet, världsrekordhållare..

VAD har man att förlora att starta en sådan häst?
ALLT enligt mig..

Men hävdar återigen att det är MINA höga krav som gör att jag ställer mig tveksam OM han inte är med i den allra högsta eliten.
Jag skulle vilja att han i sådana fall är i en sådan form att han är med i de allra allra störta löpningarna.

Förra säsongen var han inte det och jag kanske tänkte att denna blir likadan..
Och då har man förlorat så mycket av den glans som med all rätt tillkommer en sådan häst.

Sen tror jag mina farhågor kom på skam..för så fin han såg ut i går så blir man bara så otroligt tacksam över att Stig H låter oss få se honom ytterligare ett år för han är bara...:love:

Han var grymt fin o såg otroligt fräsch ut. älskar den hästen (o gidde) han har ett så otroligt bra steg, spec i fram, ser ut som han joggar.
lite off topic men jag måste bara nämna att jag började gråta när jag såg programet om Stig henry johansson på fyran i går. Han e lätt sveriges bästa kusk o när de visade inslaget när han o victory tilly vinner elitloppet så rann de över o jag satt o lipa. Fick ståpäls o kunde inte hålla mig.

LÄNGE LEVE STIG H JOHANSSON!!!!

Mig kan inget pissår i världen ändra vad jag känner för VT och hans prestationer.
Sen håller jag med om att det är trist att köra topphästar i botten,absolut!Tror däremot inte att den risken finns då Stig H är en mästares mästare!
Hoppas så innerligt att VT håller och hävdar sig i yppersta...Annars är ju hans pensionärsliv tryggat.

tycker det är så härligt att se honom ta sig tillbaka till banan igen! men som sagt han är valack så varför inte starta honom så länge han tycker det är kul och vinner?

hade han varit hingst eller sto hade det nog varit annorlunda tror jag iaf

Man såg ju på hela hästen, han bara lyste ju.
Märks att han gillar att springa.

Varför jag har krav på honom..

Det har jag försökt att förklara i hela tråden...:crazy:

Jag tycker att VT är en redan levande legend, eller hur ska man säga.
Han ÄGER verkligen ens hjärta.

Glömmer inte när jag såg honom första gången då han som unghäst, med Torbjörn Jansson i sulkyn, blev påkörd av Stefan Melander och Lucky Poo i ett utagningslopp på Åby.

Fastän han blev diskad så förstod man att just DEN hästen skulle bli någonting riktigt stort.
Han lös klass och bara flög fram:love:

Jag tycker att flera hästar, eller artister eller musiker/band osv med för den delen, ibland borde sluta när de fortfarande är på topp.

Just för att man ska minnas dom för det dom var och hur unika och "stort" det var att få uppleva dom.

Jag tycker tex att Scarlet Night borde ha fått lägga skorna på hyllan för länge sedan.
Nu minns jag mer hans misslyckanden än den fantastiska individ han var..
Likadant med skuttburken Etain Royal..han var också en sådan där häst man suckade och beundrade..
Han gick som ett ånglok över lång distans men kunde ändå matcha en del i Elitloppet på 10,0!!:love:

Men...sen så såg jag honom skutta runt på b la Åby där han inte ens fick en matlapp med sig och ja..JAG tycker det är synd!

Just därför så vill jag inte att den underbara Victory Tilly ska sluta sin tävlingskarrär med att jaga pengar i V75.

Jag vill minnas honom som en annan sagohäst..Legolas!

Vill inte ni det?

Det tror jag att Stig H och alla andra runt honom vill med så denna tråden var egentligen helt helt onödig och bara en fundering ifrån min sida:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka