Idag tittar vi på Victory Tilly..

Sv: Idag tittar vi på Victory Tilly..

*Gotlandsrusset* skrev:
Han var grymt fin o såg otroligt fräsch ut. älskar den hästen (o gidde) han har ett så otroligt bra steg, spec i fram, ser ut som han joggar.
lite off topic men jag måste bara nämna att jag började gråta när jag såg programet om Stig henry johansson på fyran i går. Han e lätt sveriges bästa kusk o när de visade inslaget när han o victory tilly vinner elitloppet så rann de över o jag satt o lipa. Fick ståpäls o kunde inte hålla mig.

LÄNGE LEVE STIG H JOHANSSON!!!!
jag håller med fullständigt! M

Sv: Idag tittar vi på Victory Tilly..

:
Trygg skrev:
Varför jag har krav på honom..

Det har jag försökt att förklara i hela tråden...:crazy:

Jag tycker att VT är en redan levande legend, eller hur ska man säga.
Han ÄGER verkligen ens hjärta.

Glömmer inte när jag såg honom första gången då han som unghäst, med Torbjörn Jansson i sulkyn, blev påkörd av Stefan Melander och Lucky Poo i ett utagningslopp på Åby.

Fastän han blev diskad så förstod man att just DEN hästen skulle bli någonting riktigt stort.
Han lös klass och bara flög fram:love:

Jag tycker att flera hästar, eller artister eller musiker/band osv med för den delen, ibland borde sluta när de fortfarande är på topp.

Just för att man ska minnas dom för det dom var och hur unika och "stort" det var att få uppleva dom.

Jag tycker tex att Scarlet Night borde ha fått lägga skorna på hyllan för länge sedan.
Nu minns jag mer hans misslyckanden än den fantastiska individ han var..
Likadant med skuttburken Etain Royal..han var också en sådan där häst man suckade och beundrade..
Han gick som ett ånglok över lång distans men kunde ändå matcha en del i Elitloppet på 10,0!!:love:

Men...sen så såg jag honom skutta runt på b la Åby där han inte ens fick en matlapp med sig och ja..JAG tycker det är synd!

Just därför så vill jag inte att den underbara Victory Tilly ska sluta sin tävlingskarrär med att jaga pengar i V75.

Jag vill minnas honom som en annan sagohäst..Legolas!

Vill inte ni det?

Det tror jag att Stig H och alla andra runt honom vill med så denna tråden var egentligen helt helt onödig och bara en fundering ifrån min sida:p

Låt kusen kuta vetja.:banana:
Jag minna iaf. Bolets Igor........:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka