Idag ska vi på äventyr!

wtf

Trådstartare
Jag och min lilla prinskorv ska åka till Järbobanan idag för att prova på hundkapplöpning :)
Han är visserligen ingen greyhound men väl en springer spaniel, och jag tror att han kan tycka att det är kul att jaga trasa!

Vi ska åka dit med en av mina kompisar som har en greyhound och två taxar (som för övrigt älskar att springa på den där banan!), ska bli rysligt roligt :bump:

ska ta med mig kameran så förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder ikväll för den som är nyfiken!

nån som har provat på någe dylikt med en hund av "fel" ras?

Sv: Idag ska vi på äventyr!

Vad kul att prova på något som inte har med rasen "att göra". Vill gärna se bilder på det sen;)

jag vill se bilder! Tror inte att min bullterrier skulle haja grejen. hon skulle nog vilja leka med de andra hundarna :D

fast dom springer själva på banan när det är fel ras, iaf gjorde dom så på den där banan! :)

synd att jag inte är en bättre fotograf, för det blev kassa bilder trots att jag har en bra kamera haha :)
ska lägga ut dom snart!

Haha skratta inte åt mina mästerfotografier bara, ni ser förhoppningsvis en hund och en trasa :)

Här är kompisens greyhound, totalfokuserad på trasan som precis startat för en annan hund:

Tintin förstår inte riktigt vad dom tokiga hundarna gör, alla skriker hoppar och skäller utom han haha

Inez och Bjarne (i bakrunden) varvar ner efter deras varv

Inez och Bjarne springer tillsammans, men inez ligger ungefär 20 meter framför B som har kortare ben hehe

Inez får tag i trasan och kampar lite med den

sju år senare dundrar Bjarne efter

Tintin jagar skeptiskt trasan, han sprang efter den på en gång men var lite osäker så han toksprang inte som jag hade väntat mig

Tintin var lite rädd för trasan och var nog rätt besviken över att det inte va nå roligare än en plastbit :p

summa sumarum så var det roligt!
nu vet ju tintin vad det handlar om och jag tror han kommer tycka att det är roligare nästa gång, ska ta med mammas hund(kullsyskon) nästa gång och ev släppa dom ihop så att dom triggar varandra :)

synd att det är 30 mil tor :p men det var kul, så jag åker gärna tillbaka!

just ja, förutom hundarna av rätt ras så fanns det en tokfet labbe och en whippetkorsning (+ en maaassa andra raser i, trafikolycka kallade hon den haha).
Labben fick inte springa hela varvet (som jag tror var 300 m ungefär) utan lite mindre än halva, som tur var.. trodde den skulle dö :p

Senast ändrad:

Jag har testat Lure coursing en gång med min Pinscher.
Då sprang de på ett fält i en sorts "zick-zackbana" och man måste ha munkorg på dem.
Han älskade det och sprang som en tok:p

Tyvärr har det inte blivit någon mer gång, men jag vill gärna prova igen...

åh, det skulle jag också vilja prova! ska leta upp en klubb och hoppas att den ligger nära mig :)

Åh vilka härliga bilder :D (framförallt älskade jag greyhoundens totalfokuserade blick)

jag tycker det är kul när "vanligt folk" provar på "våra vinthundssporter"!

Lure Coursing anordnas lite överallt under sommarhalvåret. Det brukar finnas människor som tränar LC nästan på alla orter där det finns stora öppna fält som inte ligger för nära stora bilvägar. Det är med andra ord lättare att komma åt att träna sådant än att träna kapp. :)

Kul! Det hörs ju på namnet att han är snabb....Springer Spaniel. :D

Det skulle jag vilja testa med min dvärgpudel. :)

Ser ju skoj ut men vart ligger den?
Och hur kom du på det:D

banan ligger ca 1 mil utanför sandviken (ovanför gävle) :)

min kompis har ju en greyhound och på den vägen är det :) det kostade bara 20 kr för en hund av fel ras att prova, och det var det ju värt :) sen att det kostade 300 kr i bensin är ju en annan femma :angel:

precis min tanke :)
jag rekommenderar det varmt till alla som har fel ras, speciellt om dom gillar att springa :)
tinitn var helt slut igår efter en heldag bland massor med hundar och spring!

Liknande trådar

Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 201
Senast: Asko
·
Övr. Hund Ebrah är typisk ung salukidåre på många sätt och vis. Energisk, full fart ute eller sovandes i soffa inne, nyfiken och otroligt positiv...
2
Svar
26
· Visningar
2 210
Senast: Sleepy
·
Övr. Hund Jo, jag har två små hundar i storleken liten. Den ena är 6 år och går aldrig lång från mig, den andra är två och har alltid haft mycket...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Luff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 858
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka