Idag ska Mira kastreras...

N

Ninna-Carina

I kväll är det dags, vår lilla Mira ska kastreras. Det känns lite jobbigt, men de flesta katter brukar ju överleva:laugh:. Nu till min fundering, veterinären sa inget om att vi skulle hålla henne fastande inför ingreppet och nu får jag inte tag på veterinären. Ska jag ställa undan maten??? Mira har sovit hela förmiddagen, så hon har inte ätit sedan kl 7... Tacksam för snabba svar.

Sv: Idag ska Mira kastreras...

Min honkatt fick inte äta på 12 timmar innan tror jag. Kommer inte ihåg exakt, men hon fick kvällsmat tidigare kvällen innan och hon kastrerades vid 10 dagen efter tror jag. Så det var väl kanske 12 timmar (kan ha varit 8 timmar - kommer inte ihåg).

Jag skulle inte ge din katt mat innan du åker för kastreringen, sen så kan du informera om när hon senast åt, så får veterinären göra en bedömning om det går bra att kastrera.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 066
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 581
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 805
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar