P
Pepinos matte
Det är så pinsamt så jag vet inte. I morse när jag var ute på morgonpromenaden med hunden så möter vi en kvinna som "powerwalkar". Så när vi passerar kastar sig Theo mot henne och morrar. Hon blev skräckslagen och jag höll på att skämmas ihjäl! Jag blev så klart väldigt arg på honom och han sprang och smörade resten av promenaden. Det händer ibland att han gör så när vi möter andra hundar men sällan med andra människor. En gång gjorde han samma sak, på samma ställe ungeför och också på morgon prommisen. Då var det en handikappad dam som haltade rätt rejält. Han har också betett sig på detta vis mot väldigt mörkhyade människor. Det är inte alls kul, den här kvinnan var inte alls avvikande vad jag tyckte. Och det spelar väl ingen roll, de ska väl se ut och gå hur de vill utan att han kastar sig mot dem och morrar. Jag förstår damen i morse, jag skulle också ha blivit skräckslagen om en stor hund kastar sig mot mig. I de flesta fall gör han ju inte så här utan går snällt utan att reagera. Igår var på på marknad och han gick snällt brevid mig som ett lamm i folkvimlet. Har ni några tips? Jag vill ju att han ska kunna gå med lite längre koppel och nosa och inte hållas i 2dm...