Idag har jag oooont i hela kroppen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppsatt på Dejjan igår :crazy: som jag inte ridit (undvikit rida) på nästan ett år.
Sa till L att jag inte kunde lova att det inte blev en katastrof lektion, då senaste gången gick han mer bakåt än framåt

Dejjan är ett väldigt fint halvblod med rejäl stamtavla, 17 år och gammal tävlingshäst som gått både LA och 110-120 hoppning i sin ungdom

Han har stort steg, rör sig MYCKET i hela kroppen samt har en sadel från :devil:
Det gör att man får en känsla av att kastas runt där upp i sadeln. Sitta ner i traven mer än enstaka steg är inte att tänka på.
Han gillar dessutom inte sitta fast och om man inte driver tillräckligt(hans stora steg gör att det känns jättefort) och blir för statisk i handen kan han surna till och börja backa

Eftersom jag varit med om det ett par gånger så vågade jag knappt ta i tygeln, däremot drev jag på framåt och bromsa upp med sätet
Efter ett tag tyckte L att jag var lite mesig med tygeltagen, så hon var på mig att våga ta tag lite mer.

Allt som allt gick det väldigt bra och jag fick till något som liknade form mot slutet. Kunde till och med sitta ner och rida riktigt kort trav en stund.

Jag gillade lektionen, väldigt annorlunda mot mina vanliga. Inte så mycket specifik övning utan mer allmän ridning, egentligen något som passar mig bättre. Grymt tråkig grupp dock, där man inte tog någon som helst hänsyn till andra, kunde göra halt mitt på spåret på framridningen utan en blick bakåt och satt och red i rumpan på varandra.
Så tidsmässigt och instruktörsmässigt skulle den här gruppen passa mig utmärkt, men jag skulle ju sakna mina gulliga grupp-kompisar på torsdagar något enormt. Ska se om jag kan skrapa ihop pengar och kanske rida TVÅ ggr veckan, det vore superduperkul

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 397
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På privatlektionsstället vid världens ände är det inte så noga med terminer och så, så där har jag möjlighet att rida lektion då och då...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama