Idag får himlen en ny vit ängel

Jfrelin

Trådstartare
Så har dagen kommit som man har bävat för. Idag ska min lilla hund Murphy avlivas:cry: I lördags upptäckte vi förstorade lymfkörtlar på halsen och åkte in akut i söndags och då konstaterade Vet. akut cancer, och gav honom 6-8 veckor att leva. Då han är 12 år i år bestämde vi oss för att ta bort honom innan han blev för sjuk och det blir idag...... det känns bra att han fortfarande är pigg och glad och inte verkar lida men fy mitt hjärta brister snart......:cry::cry:

Älskade lilla hund

RIP Murphy
Murphy.jpg

Sv: Idag får himlen en ny vit ängel

Så hämskt när man är tvungen att ta det steget att ta bort sin älskling:crazy: ger många tröstkramar till dig

Tack!

Allt gick bra men det är ju förj*vla hemskt alltså. Ta hand om er djur och krama lite extra på dem.

O vilken fin vovve, du får trösta dig med att nu får han jämnt springa på gröna ängar.

Livets baksida, alla farväl som vi inte kan skydda oss i från.

Din lilla vita ängel har det bra nu, och jag :bow: för er att ni tog det smärtsamma beslutet innan han blev för sjuk.

Du har rätt, man ska ta hand om varandra och uppskatta det man har, varje dag.

Ta hand om dig.

Otroligt vacker hund och beklagar verkligen. :love:

Många kramar till dig

Tog också bort min hund för 4 veckor sen, nästan 12 år gammal...
Det är helt enkelt GRÄSLIGT fast man vet att man gör rätt...:(

En JÄTTESTOR tröstkram till dig, kanske våra vovvar leker som bäst bakom regnbågsbron nu..?

Jag lider med dig :(
Jag förlorade också min ena hund i lymfkörtelcancer,
i dec 2007.
Många tröstekramar till dig!

RIP

*tröstkramar*
ni gör rätt.. det hoppas jag du vet och kommer ihåg!. :)

*kl*

Tack alla för tröstkramarna. Det är så himla tomt. Som "tur" är så bodde han inte med mig utan han har bott kvar hos mamma och pappa när jag flyttade hemifrån, de bor 150 m ifrån mig, så det funkar okej när jag är hemma hos mig eftersom han aldrig brukar vara här men när jag var hos m&p i helgen så var det väldigt tomt..... man väntade bara på att han skulle springa fram och hälsa. Katterna som bor hos mamma och pappa är också helt förvirrade.

Jag vet att jag gjorde rätt som tog bort han utan att han började lida för mycket men av egoistiska skäl vill man ju ha dem så länge spm möjligt men jag hade ju inte blivit mindre ledsen om 6-8 veckor än vad jag är nu.

Han var iallafall terrier in i det sista och morrade som sjutton åt vet.:D:love:

Åhnej vad hemskt, det får mig att tänka på min "lilla gubbe" som också är westie och fyller 12 nu i maj..tack och lov "is he still going strong"..men man blir ju alltmer medveten om att åldern snart kommer att ta sin rätt:(..Lilla murphy , men han har det bra nu där han är.

Beklagar verkligen. Eloge till dig som tog beslutet innan det vart för jobbigt för honom. *stor kram*

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 355
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 240
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Min älskade lilla Vicke har fått ont i ryggen igen efter fyra månader. Bakgrund: I slutet av oktober började han en morgon att skaka...
Svar
14
· Visningar
6 954
Senast: Ravishing
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat