Idag är det en sorgens dag helt i onödan...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tyson05
  • Startdatum Startdatum
T

Tyson05

Måste bara få skriva lite.

Idag fick jag åka med en av mina travhästar för avlivning, efter att han skadat sig rejält i knät. Och det var inte av vare sig träning el oaktsamhet.

vi fick besök av varg, och på natten fick jag höra hur de alla sprang som galningar i sina hagar. Men denna häst och hans kompis blev tydligen jagade ur sin hage och jämt över vår lilla grusväg, in på grannens mark och kom sedan tillbaka.

Med resultatet av att han fått gammal taggtråd "på " runt knät och rivit upp ordentligt. Hela framsidan av knät var liksom blottat..

Sorgligt att det finns markägare som inte ser till att rensar upp på sin mark. Denne markägare är nu förvisso ny men den gamla...
Suck...

Min häst blev nu bara 5 år och hade växt klart och skulle nu sättas igång, och till råka på allt skulle jag låna/lease ut honom så vi nästan hade planerat in vilken dag hon skulle komma för att provköra. Nu fick jag ist meddela att han blev avlivad. :cry:

Om någon nu tycker att detta ligger på fel sida får ni gärna flytta den.

Sv: Idag är det en sorgens dag helt i onödan...

Beklagar verkligen...:cry:
Livet kan vara så oerhört orättvist ibland, att bli drabbad av någons slarv, eller nonchalans att ta var på material som kan vara skadligt för djuren.
Vi är drabbade av fjällresenärerna på väg till Sälen /Idre hos oss, som stannar och kastar skräp, glas, tomma konserver, batterier och annan bråte utan att skämmas det minsta, på vår grusväg. Både hästar och hundar och vilda djur har skadat sig ordentligt. Man blir så förbannat trött :mad:

Naturens gång, att hästar är flyktdjur och stressar upp sig vid besök från rovdjur, kan man liksom inte ändra på, och få staket stoppar en häst eller flock i panik, men taggtråd är människans ansvar.
Skickar en tröstande kram...

Ja det är helt otroligt!! Men men inte så mkt att göra utan att se framåt. :cry:

:crazy: tråkigt när de händer saker som så lätt kunde ha förhindrats om folk bara plockat undan..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka