Sv: Idag är det dags för valpkursen
Passiviseringsövningen körde jag så sent som i morse på väg till bilen då han blir lite hoppig och bitig
Passivitetsövning hoppas jag du menar, annars håller du på med kemi.
Jag håller kurser själv, både privat och inom SBK. Jag vill också bara ha sex deltagare, eller om vi är två.
För mig är det görviktigt att jag läser på om de raser som kursdeltagarna har, att jag har en träningsplan som är riktad just för den rasen. Tex skillnad i inkallningträning om jag har en schäfer och en västgötaspets.
Sen kan väl jag sura ihop då jag lägger en hel del tid och engagemang, på SKB dessutom gratis, för att sen får höra:
-
Jag har inte hunnit och träna. Då är det bättre man bara håller klaffen.
Sen gillar jag inte kursdeltagare som kommer försent, respektlöst att nöta på resten av kursdeltagarnas tid.
Sen tycker jag man som kursdeltagare ska ifrågasätta sin kursledare, passar tex inte övningen dig och din hund så gör den inte. Kursledarn ska i alla lägen kunna förklara varför hon/han vill att du ska göra på ett speciellt sätt med din hund.
Ytterligare en grej... sen är jag klar..
På appellplan lär du dig oftast ingenting, där är många gånger störningen för stor, deppa inte ihop över det utan se till att istället fylla din verktygslåda med så bra verktyg som möjligt, sen går du hem och tränar.