Idag åker pälsen..

cewe

Trådstartare
och jag är sjukt nervös för typ allt
Att han ska krångla, bita trim-tjejen eller se fullständigt hemsk ut efteråt :nailbiting:

Kommer sakna fluffet, men inte tovorna, blöta geggiga skäggpussar och det eviga kammandet.

mrk8425_copy_536d44af2a6b2204db2c84b3.jpg

Han kommer se så söt ut så!

Min Beardis ska snart klippas igen, pälsen börjar bli lång, och med den så blir han supervarm, och då har vi inte några sommarkänslor än här i norrland direkt... Dessvärre har min klippmaskin gett upp, men såfort jag ordnat en ny blir min beardis korthårig igen, han trivs bäst som det, och jag vill ändå inte ställa ut.

Nu är han avdumpad, kändes ganska bra.
Speciellt som hon själv tyckte att han inte skulle rakas ner till "pudelnos" i ansiktet och spara ett par cm päls på kroppen
Tror inte han ens fatta att vi gick, var ju en annan hund där inne och jääääättemycket spännande dofter

Fyra ska han hämtas upp, så sitter på jobbet med grava koncentrationsstörningar

Återkommer med bilder ikväll

De kommer säkert att bli bra! Vi har klippt ner våran schappis nu, och hon blev jättesöt! Fullpälsad är hon inte söt, men pälsen är ju bra att ha mitt i smällkalla vinter;)

* Jenny *

Nja inte helt nöjda
För mycket på huvudet och för lite runt nosen och ingenting på öronen, så dottern ska trimma lite själv i morgon

2014-05-12-1831_5370f765e087c3664c43867f.jpg

Det kommer bättre bilder, tanke var att fintrimma honom ikväll och fota men det sket sig
Istället blir det veterinärbesök och eventuell operation av trasig klo, då klant lyckades skada sig i stallfiket igår kväll

Förstår att ni inte är nöjda. Har sett många nedklippta av samma ras och de är mycket sötare men korta öron och mindre i ansiktet. Nu har hon ju klippt som man klipper ner Shi tzus typ och det borde hon ha frågat er noga om. Ni tror inte hon fixar till gratis då?

Okej då @Alfakrulls ;)

Men först vill jag visa den här fina som jag hittade på Facebook igår :)
10298453_540814359362926_8475424203430509482_o.jpg

Här är min förra hund Sirius

8219_145118997342_5685120_n.jpg

39701_416886452342_3410703_n.jpg

Jag lämnade in honom några gånger, men tillslut köpte jag en egen maskin och gjorde det själv :)

Förstår att ni inte är nöjda. Har sett många nedklippta av samma ras och de är mycket sötare men korta öron och mindre i ansiktet. Nu har hon ju klippt som man klipper ner Shi tzus typ och det borde hon ha frågat er noga om. Ni tror inte hon fixar till gratis då?

Många aussidoodles jag sett bilder på (mest USA) har varit klippta så där
Tror dottern hellre fixar finliret själv så hon får mer som hon vill :D

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 574
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Måste bara skriva av mig och var är bättre plats än här där det kan finnas störst förståelse för min historia. Jag har hållit... 2
Svar
29
· Visningar
3 173
Senast: alazzi
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 114
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025