Idag är min häst billig!

Sv: Idag är min häst billig!

Alla tre hästarna i stallet var billiga häromkvällen då de istället för att som vanligt lugnt och stilla skritta in i stallet vid insläppet, så fick en av dem (fux-sto!!) för sig att det skulle vara kul med lite lattjo-lajban. Hon bara drog rakt igenom de uppspända repet, och fick med sig Pojkarna. Sen hade de rodeouppvisning ute på vallen, jättekul när klockan är 22.30, jag är hungrig och trött och det är KALLT ute!! GRRRRR....
 
Sv: Idag är min häst billig!

Haha va roligt det är att läsa om alla dessa "billiga" hästar som ställer till det för oss ibland :)

Det är tur att dom är söta :angel:
 
Sv: Idag är min häst billig!

Förra veckan var hon billig :mad:.....

Hon vägrade bli fångad i hagen och hon såg till att jag kom så nära (ca 1/2 m) och då går ifrån mig :mad:.....försökte med allt men nej , då springer man en volt runt mig och ser allmänt uppnosig ut.
2 st stallkamrater försökte oxå men nej..den tricket gick hon inte på.
Men till slut så tröttnade hon och jag fick tag i henne men jag lovar att jag hotade med Findus och lasagne :angel:.....tur för henne att hon är söt :love:.
 
Sv: Idag är min häst billig!

Min unghäst är billig för atthan gjort det till sitt livsverk att ta sönder ridbanestaketet. Det har gått så långt att han står och lurpassar 5 m bort medan jag lagar. Så fort jag går så travar han glatt fram och börjar bita! Gratis är han då!
 
Sv: Idag är min häst billig!

*kl*

Skönt att veta att allas hästar är billiga ibland... :p

Min var alldeles gratis här om veckan när han, världens snällaste och mest lättfångade häst, fick värsta grabbfasonerna och blev omöjlig att fånga i hagen. Det var mycket roligare att dra igång sina kompisar i ett rejslopp i hagen, stegra och bocka och sparka bakut. I flera dagar. Vårkänslor, antar jag. Lyckades överlista honom till sist i alla fall, genom att ta med mig MÄNGDER med knäckebröd och mata och gulla med alla hästar utom honom, riktigt överdrivet och högljutt med en löjligaste bebisrösten jag kunde åstadkomma. Ha. Då kom han tillslut fram med sin sötaste "åh matte, jag älskar dig, kan du inte klia och mata mig med?"-min och lät sig villigt fångas.

Sedan var han också väldigt billig i onsdags när vi red ut och han skyggade för precis allt. Brevlådor, skyltar, elskåp, buskar, stenar, gatulampor. Allt. Allra helst när vi travade eller galopperade, tvärnit bara, höll på att flyga över halsen på honom ett par gånger, och sedan taktade han förbi innan han på eget bevåg fattade galopp igen, för att skygga bara tio meter senare. Heeeela ridturen. GAH! Det var så man började fundera över slaktpriset på skrället... :devil:
 
Sv: Idag är min häst billig!

Har också en häst som varit billig delar av vintern ... Hon är visserligen mitt allt, innerligt älskad, men det låg liiiiite i träda när hon kom på hur hon skulle öppna alla fyra handtagen till stonas hage och släppa ut hela gänget i gången mellan sto- och hingsthage ...:eek:

Hon gjorde det varje dag i en hel vecka, vi var desperata och visste inte vad vi skulle göra till sist! Inget "otillåtet" hände, vad vi vet i alla fall, men stackars hingsten var till sig och stona sprang utmed hans staket och flirtade vilt.:crazy:

Till slut kom vi på att vi måste knyta fast varje handtag med ett balsnöre. Än så länge har hon inte kommit på hur hon ska öppna dem, men det är väl bara en tidsfråga ...:angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Andromedae
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 850
Senast: Hoarfrost
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 733
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp