Unafraid
Trådstartare
Det jag vet är man man inte ska ha brodd i butiker. Dels kan golvet skadas och dels tror jag att det kan bli halkigt på klinker?Smyger in en fråga, hur funkar icebugs inomhus typ affärer etc? När man kör bil?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag vet är man man inte ska ha brodd i butiker. Dels kan golvet skadas och dels tror jag att det kan bli halkigt på klinker?Smyger in en fråga, hur funkar icebugs inomhus typ affärer etc? När man kör bil?
Det finns skydd att dra på.Smyger in en fråga, hur funkar icebugs inomhus typ affärer etc? När man kör bil?
Jag tänkte ge pappa ett par skor med brodd i julklapp för att han ska komma ut och röra sig mer. Dock finns risken att han stannar kvar i soffan, det är alltså inte läge att lägga flera tusen.
Vilka alternativ finns? Köpa vettiga promenadskor och broddar själv? Billiga "lösa" broddar är helt värdelösa att promenera i, finns det några rejälare som man kan spänna fast och som sitter en hel vinter?
Om jag visste att skorna faktiskt skulle användas ordentligt hade icebugs definitivt varit aktuella. Går de att få tag i billigt någonstans? Kanske på black friday? Dock måste det vara möjligt att byta, alltså inte utomlands beställning.
(Funderar egentligen på samma sak till både mig och sambon).
Det är såna jag har haft ett antal par av och tycker att är helt värdelösa.Den här varianten använder jag:
Det är såna jag har haft ett antal par av och tycker att är helt värdelösa.
@Sharpless förtydligade åt mig. Med lösa menade jag "dra på".
Tack för svaret!
Inte testat rejäla, ska läsa på! Jag har testat billiga och klassat dessa som skräp. Vi har "riktig vinter" här uppe och inte mycket asfalt. Tack för din åsikt om att man faktiskt nöter ner icebugs, hade inte ens tänkt på det.
Nja, de lossnar inte, men sitter dåligt och glider åt sidan. Jag vrider fötterna när jag går, kanske kan bero på det?Oj så olika det kan vara! Dom lossnar alltså för dig? Jag har sprungit miltals varje vinter i åtta år med sådana, har dessutom köpt typ tre par under hela den tiden så de har t.o.m hållt bra
Nu senast köpte jag ett par till vardags, sandygrip tror jag de hette, med skydd på bara framfoten. Hann ur bilen så snärtade ena iväg så de sög totalt...
Det finns skydd att dra på.
Jag tänkte ge pappa ett par skor med brodd i julklapp för att han ska komma ut och röra sig mer. Dock finns risken att han stannar kvar i soffan, det är alltså inte läge att lägga flera tusen.
Vilka alternativ finns? Köpa vettiga promenadskor och broddar själv? Billiga "lösa" broddar är helt värdelösa att promenera i, finns det några rejälare som man kan spänna fast och som sitter en hel vinter?
Om jag visste att skorna faktiskt skulle användas ordentligt hade icebugs definitivt varit aktuella. Går de att få tag i billigt någonstans? Kanske på black friday? Dock måste det vara möjligt att byta, alltså inte utomlands beställning.
(Funderar egentligen på samma sak till både mig och sambon).
Blev äkta icebug till både pappa och mig själv. mina är redan använda många timmar och jag är nöjd än så länge!Visa bifogad fil 62577
Jag älskar dessa broddar! De är lätta att ta på och inte alltför svåra att dra av.
Blev äkta icebug till både pappa och mig själv. mina är redan använda många timmar och jag är nöjd än så länge!
Jag köpte med snörning till mig och dragkedja till pappa.Jag har såna också. Eller om det var något annat märke. Men jag är för lat för att ta på mig dem. Skor med snörning är lite väl drygt för hon som vant sig med arbetsskor som tar 3 sekunder att ta på sig.
Helt fantastiska! Har precis sprungit 8km i snabbt tempo på packad snö och is utan minsta glidning. Vanliga skor med brodd går inte att jämföra på samma dag enligt mej.Insett att jag måste köpa nya ice bugs, saknar verkligen mina sedan de gick sönder efter hårt användande i flera år. Bästa skorna den här årstiden
Det kräver absolut lite planering. Jag och sambon ställer ut skorna på mattan utanför dörren och kliver i skorna utomhus för att inte råka repa klinkern.En i huset införskaffade någon värstingkänga med dubb.
En promenad i trätrappan gav gräsliga hål. Nu får de bo i källaren (betong) och ska de användas går man ut den vägen.
Bra på halka, men så ska man ta sig in och ut?
Jag ställer dom på dörrmattan, vi har betongtrappa på huset så det är rakt ut på godkänt material. Trä/klinker är big no no! Det blir skitfula märken.En i huset införskaffade någon värstingkänga med dubb.
En promenad i trätrappan gav gräsliga hål. Nu får de bo i källaren (betong) och ska de användas går man ut den vägen.
Bra på halka, men så ska man ta sig in och ut?