ICE-nummer

Själv satte jag en klisterlapp på insidan av fodralet som jag skrev ovan för den händelse att mobilen skadas i en olycka och inte fungerar alls. Då hjälper ju inte ICE på startskärmen om mobilen inte ens går igång.

Så har jag också gjort. Men jag skulle nog inte vilja att sjukvården gjorde så. Det är kanske inte "mamma" man vill ska kontaktas ifall något händer.

Hade definitivt inte velat att någon kontaktade min mamma. Dock ringer dom nog inte häxan som hon heter i mina kontakter förhoppningsvis :sneaky:
Min man är inskriven som Älskling så han är ju lätt att hitta.
Och jag står överst i min kontaktbok med namn och nummer. Har döpt fliken med MIG.
Och turligt nog är jag den enda som finns med mitt namn så vill man ha tag i mina släktingar är det inte så svårt.
Värre om man heter Anna Andersson...

Jag borde väl egentligen skriva in blodgrupp. Kan inte ta emot från någon annan än med min egna blodgrupp och det kan ju vara bra att veta direkt. Däremot får jag ge till vem som helst.

Hade definitivt inte velat att någon kontaktade min mamma. Dock ringer dom nog inte häxan som hon heter i mina kontakter förhoppningsvis :sneaky:
Min man är inskriven som Älskling så han är ju lätt att hitta.
Och jag står överst i min kontaktbok med namn och nummer. Har döpt fliken med MIG.
Och turligt nog är jag den enda som finns med mitt namn så vill man ha tag i mina släktingar är det inte så svårt.
Värre om man heter Anna Andersson...

Jag borde väl egentligen skriva in blodgrupp. Kan inte ta emot från någon annan än med min egna blodgrupp och det kan ju vara bra att veta direkt. Däremot får jag ge till vem som helst.
Jag står också med i min telefon med namn och nummer, kan vara bra ifall man glömmer sitt telefonnummer en dag! :angel:

Jag har ett kort i plånboken, väl synlig, där det står "Jag har epilepsi" och där är ju information om mediciner för epilepsin, kontaktperson och läkares namn. Jag har även lagt mitt donationskort där det står att jag donerar för "allt" och en lista med medicinerna jag tar övrigt också. Lätt att hitta för vårdpersonal om de skulle behöva, ibland har jag ju råkat hamna på akuten och inte riktigt varit mig själv om man säger så.:arghh:

Gamla klassiker id-brickan har btw fått ett uppsving igen och den börjar bli modern igen. Jag funderar själv på att göra en ny egen, och på baksidan lägga in kontaktnummer.
13194786-origpic-1e12d6.jpg

Lite OT men hur gör man för att vården INTE ska kontakta anhöriga? Om jag blir akut sjuk eller råkar ut för en olycka och inte är vid medvetande vill jag absolut inte att dom kontaktar någon anhörig. När jag varit inlagd har jag varit tvungen att uppge "närmast anhörig" och då har jag uppgett en vän.

Jag har också ICE-funktion i min mobil, men det är nog smartare att skriva akutnr i fodralet. Eftersom det inte alls är säkert att den som hittar telefonen är uppdaterad nog för att förstå vad ICE-nummer är eller hur man kommer åt dom från låsskärmen.

Lite OT men hur gör man för att vården INTE ska kontakta anhöriga? Om jag blir akut sjuk eller råkar ut för en olycka och inte är vid medvetande vill jag absolut inte att dom kontaktar någon anhörig. När jag varit inlagd har jag varit tvungen att uppge "närmast anhörig" och då har jag uppgett en vän.
Jag uppger en god vän, och min äldsta dotter. Jag vill heller inte att min familj ska kontaktas. Det är väldigt vanligt att det är så faktiskt.
Du kan vid sjukhusbesök aktivt ange i din journal vem som ska kontaktas vid akut situation - och sjukvården lägger ingen som helst vikt vid VEM det är. Och ska heller inte kontakta någon annan än du angivit. Finns ingen sån information så finns dock risk för att familj kontaktas.

Jag uppger en god vän, och min äldsta dotter. Jag vill heller inte att min familj ska kontaktas. Det är väldigt vanligt att det är så faktiskt.
Du kan vid sjukhusbesök aktivt ange i din journal vem som ska kontaktas vid akut situation - och sjukvården lägger ingen som helst vikt vid VEM det är. Och ska heller inte kontakta någon annan än du angivit. Finns ingen sån information så finns dock risk för att familj kontaktas.

Problemet är ju att jag inte vill att någon ska kontaktas. I min psykjournal står det att mina föräldrar absolut inte får ta del av någon information om mig, men det kan ju inte alla ställen se.

Jag har ingen upplåsningskod till skärmen (iphone 4S), inget ICE-nummer. Dock tre nr till mamma så jag antar att det är hon som rings då ;) Det är ändå mamma och min sambo som skulle vara mina ICE.

Det här var en bra tråd, jag har precis hittat att jag kan lägga in ICE nr som kommer upp om man trycker på nödsamtal när skärmlåset är aktivt! Tack :D

Problemet är ju att jag inte vill att någon ska kontaktas. I min psykjournal står det att mina föräldrar absolut inte får ta del av någon information om mig, men det kan ju inte alla ställen se.
Hmm. Kolla så det står tydligt i din vanliga sjukhus/landstingsjournal också.

Köp en bit styvt papper i stark färg, typ flourecerande, markera med "112" på ena sidan och skriv det på andra sidan. "Kontakta ENDAST xxx xxxxx i nödlöge. Absolut ej mina föräldrar. Tack på förhand /Niyama" och lägg synlig, i plånboken.

Jag har 2 ICE-nummer och inget går till mamma.. Hon skulle få panik och bli helt förstörd av ett sånt samtal så de som går att ringa när tfn är låst är min pappa och kärleken.
På min telefons låsskärm finns två knappar som det tydligt står "Nödsamtal" på en och "ICE - In Case of Emergency" på den andra och de som jobbar inom vården har nog koll på vad det betyder, för de lär kunna engelska och de lär vara upplysta om att sådant är väldigt vanligt att det finns i dagens samhälle.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Relationer Började fundera på ICE. In Case of Emergency. Nu har jag gjort en sån lista på telefonen men hur kommer räddningstjänsten åt mina nummer...
2
Svar
32
· Visningar
2 338
Senast: Lenis
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka