Ibland blir man tyst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ibland blir man tyst

Åh herregud! Låter som om den förrutom slag även blivit skakad.

Visst förstår man frustrationen om barnet skriker när det är så litet, men det finns väl för sjutton en gräns på vad man tänker och vad man gör! Fy fan. Finns inga ursäkter.
 
Sv: Ibland blir man tyst

Visst kan man bli desperat och slita sitt (eget) hår.
Men man har ju en spärr, men i det där fallet verkar
det som om båda saknar spärren :(
 
Sv: Ibland blir man tyst

Sådana här saker händer tyvärr allt för ofta.
Det är föräldrar som inte kan förstå små barn och tror att barnen skriker för att de är olydiga, bortskämda och behöver uppfostras.
Alla manniskor är inte lämpade till att ta hand om små barn.
 
Sv: Ibland blir man tyst

Ja, ibland finns det inga ord. :cry: Mår fysiskt illa av att läsa sådant här, vad är det för människor?
 
Sv: Ibland blir man tyst

Det är vidrigt :(
Usch jag har haft ont i hjärtat sen
jag läste den där artikeln :cry:
 
Sv: Ibland blir man tyst

Usch, vad illamående jag blev helt plötsligt! :cry: Lämpligt straff? Kastrering och steralisering, för tydligen var det inget välkommet barn och inte ska de få tillverka fler! Svin!!! :(

/Timsetim
 
Sv: Ibland blir man tyst

Jag tror att människor kan drivas till vansinne när barnet skriker flera dygn i sträck, det måste vara då det händer. Ingen normal människa skulle väl göra sånt!
 
Sv: Ibland blir man tyst

humlanotrocadero skrev:
Jag tror att människor kan drivas till vansinne när barnet skriker flera dygn i sträck, det måste vara då det händer. Ingen normal människa skulle väl göra sånt!

Ingen normal männsika,

Men tex okunniga persoenr (som helt enkelt inte VET/FÖRSTÅR att man inte kan skaka barn.

Föräldrar som "upfostrats" på likande sätt själva "ljag fick minsann stryk när jag var lite - och inte har det skadat mig

men framför allt Föräldrar med dålig impulskontroll, Vilket de kan ha av flera oliksa saker, tex förtåndshandikapp, missbruk, psykiska störningar och egna trauma osv.

(har just läst ut en bok som handlar om barn till föräldrar med utvecklingsstörningar. slkrämmande läsning)
 
Sv: Ibland blir man tyst

Usch inte en gång till,var ju uppe på Aftonbladet för ett tag sedan där det stod om 3 barn som skakats ihjäl eller skadats svårt av skakning...

Sjuka människor känns som ett för milt ord,visst kan man bli jättetrött,förtvivlad & jättearg på sina barn ibland,men man får ju ha en spärr...här svärs det tyst på dass när det blir för mycket...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning 10-veckorsvalp skäller på f a män. Svansen går, hon är inte intresserad av lek eller godis riktigt, men det påminner om ett: "ge mig...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 098
Senast: Migo
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 729
Senast: Badger
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
556
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp