Ibland blir man så glad!

M

MulleMonster

Vill bara dela med mig, träningen gick så fantasiskt bra, kanske har det äntligen lossnat lite till:) .

Omplaceringsschäfern har tyckt spår är pest och pina, föremålsintresset är svagt så uppletandet har gått så där.

Idag var han riktigt tänd på att spåra, till och med markerade apporterna och hade en himla fart, till skillnad från ett uttråkat lunkande där han gärna spanar på annat än att ha nosen i backen...:mad:

I slutet hittade han sin smiley-boll och var väldigt nöjd.

Liten paus och sedan ett litet uppletande i granskogen. Han jobbade systematiskt på egen hand och kunde skicka honom på 2 föremål, annars har det bara varit synretning på ett föremål och sedan skicka.

Visst han blir aldrig någon elithund, men det är så kul att se att han visar arbetesglädje och studsar lite när han ser spårsele och lina.

Vi hoppas på appellförsök i höst...

9446688.jpg

/Ett riktigt glatt Mullemonster

Sv: Ibland blir man så glad!

Vad glad man blir när något äntligen lossnar! Grattis:)

Tack!

Med en hund som aldrig kommer att tillhöra eliten blir man glad för varje litet framsteg, hur mikroskopiskt det än är.

Kommer ihåg första gången jag bad honom sitta fot, han såg ut som om jag hade prylat honom och tittade åt ett helt annat håll. Visst satte han sig, flera meter bort.;)

Han har viss grundträning, men jag misstänker att förra ägaren inte sysslade med kontaktövningar. Hund är ingen träningshund men han börjar tycka det är roligare i alla fall...

Har spårat även idag och han var sååå duktig. Lite klurigare spår men han ville verkligen lösa uppgiften och var överlycklig när han hittade smileybollen i slutet. Han börjar dessutom markera apporterna bättre nu så är riktigt stolt över honom:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka