ibland blir man ledsen alltså....

Seabaz

Trådstartare
Min kompis har en häst som förra sommaren gick på bete... NÅGON (vi vet fortfarande inte vem det var men vittnen såg det hela) gick in i hagen och släppte lös sin hund som jagade runt på hästarna där en stund tills hundägaren fick syn på några (vittnena) och kallade in sin hund och förvann fort.

Sedan ringde telefonen nere i stallet och det var tydligen en häst som såg ut som den inte kunde gå?

Personal kontaktar hästägaren som i sin tur kontaktar veterinär. Hästen var blockhalt men efter en stund fick dom ner hästen till stallet i alla fall.

Den här hästens hälta gick över på en vecka, det var inget allvarligare... MEN då min kompis häst visade sig dagen efter att den markerade vid ridning och sedan svällde benet upp...

Väntade några dagar men det gick inte ner.
Fick en tid på djursjukhus och åkte in med den. Konstaterad senskada. (någon ovanlig sort var det).
Beordras boxvila (liten sjukhage) i 2 eller om det var 3 månader samt ledas 20 min 2 gånger om dagen och sedan återbesök.

Vid återbesöket konstateras att det blivit bättre och ägaren får börja sitta på hästen när den skrittas samma rutiner varje dag.
Återbesök om ca 3-4 månader igen.

Så vid återbesöket som inte blev förräns nu så är veterinären lite stressad, ultraljudar hästen och frågar sedan "hur länge har hästen varit skadad, en månad eller så?" :confused: :crazy:
Ägaren svarar som det är att det är 8-9 månader.

Och veterinären slänger ur sig att det finns inget att göra för hästen, bara att avliva. och springer sedan vidare till nästa.....



Det här tycker jag är sorgligt.
Det har hela tiden varit samma veterinär på hästen och att denne inte kommer ihåg en häst är väl inte så konstigt men man läser väl hästens journal innan???
Och hästägaren hade sin bokade tid och har rätt till sin tid, har veterinären bråttom kan den väl säga "du kan ni möjligtvis vänta en halvtimme, det är en annan som dragit ut på tiden" eller liknande...
Och man haffsar väl inte ur sig att det bara är att avliva hästen hursomhelst...

Dåligt Dåligt!
 
Sv: ibland blir man ledsen alltså....

Jävla gubbe!:mad:
Sådana människor fattar man inte varför dom ens håller på med djur!
Och vad var det gentligen för idiot som släppte ut hunden i hagen!:eek:
 

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 328
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
410
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp