Ibland blir man galen..

M

marielen

Var o köpte patroner till skrivaren igår.Sa till han vad för skrivare, o vilka ärger jag behövde.. Kommer hem och ska sätta i dom, och vad ser jag då?? FEL PATRON!!:devil: Rätt färg o så, men fel storlek!! Skulle va den stora svarta, inte den lilla..
Men skit samma egentligen eftersom jag nog behöver byta den med så småningom...
 
Sv: Ibland blir man galen..

Antingen tar man med sig den gamla till affären.

Eller så kollar man upp i en lista vad det ska vara för patron.

De största tillverkarna har en sådan lista och ett nummer på förpakningen.
 
Sv: Ibland blir man galen..

Jag som fd butikschef i databutik kan saga att det ar inte forsta gangen det hander och att det ALLTID ar kundens fel.

Sa du till butikspersonalen att det var den stora patronen du ville ha eller forvantade du dej att personen skulle vara en tankelasare?

Jag sager som Laban sager: Ta alltid med dej den tomma patronen, da blir det inga misstag.
 
Sv: Ibland blir man galen..

ramonarunds skrev:
Jag som fd butikschef i databutik kan saga att det ar inte forsta gangen det hander och att det ALLTID ar kundens fel.
Du, jag köpte en digitalkamera från en butik och kom tillbaka dagen efter och skulle köpa minneskort från samma expedit, sa vilken kamera jag köpt och han kom ihåg att jag köpt den. Jag hade kollat lite själv i manualen och sa vad kortet hette han tog fram ett kort och sa: här är det. Jag sa att jag tyckte den såg för stor ut då sa han att det är den som hör till den kameran. Glad i hågen gick jag hem tog ur kortet ur förpackningen och tog fram kameran... ja... om man säger så var kortet 0,5 cm för bred. Gick tillbaka med den och han fattade ingenting. Hade kameran med mig och han stog med kameran och kortet bredvid varandra och började bli lite röd. Sa inget, men flinade lite och gav mig rätt kort med samma kapacitet. Han gav mig rabatt för besväret och bad om ursäkt.:smirk:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 214
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 911
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 535
Senast: Enya
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 968
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp