Ibland är det svårt att få saker rätt

Killaloe

Trådstartare
Eller snarare; hur tänkte de egentligen när de gjorde den här filmen?

Känner ni er mer motiverade till att rösta i EU-valet nu tack vare danskarna och deras informationsfilm?

Ja herregud alltså... Hörde om det här på radion idag, det var nästan värre än jag trodde :crazy: Någon hade väldigt mycket otur när hen tänkte.... :wtf:

Enligt DN har Folketingets talman sagt följande:

– Det är de riktigt unga vi försöker inspirera till att gå och rösta. Det är ju viktigt att vi får ett högre valdeltagande, särskilt bland de unga. Man måste tillgripa alla framkomliga medel, säger Mogens Lykketoft, som också berättar att videons innehåll diskuterats i Folketingets ledningsgrupp och att man kommit fram till att den är oskyldig.

:wtf::wtf::wtf:

Ja herregud alltså... Hörde om det här på radion idag, det var nästan värre än jag trodde :crazy: Någon hade väldigt mycket otur när hen tänkte.... :wtf:

Eller hur! Alltså, att en person kan göra en tankevurpa känns helt rimligt. Men att den här filmen har släppts av folketinget och ingen har kommit på tanken att stoppa den - det är en ganska rejäl miss i tankeprocessen!

@zassoo
Intressant tolkning av filmen och mycket intressant ordval när de anser att filmen är oskyldig.

Jag vet inte riktigt, men det känns verkligen som en rejäl tankevurpa när de antyder att folk ska få stryk ifall de inte röstar :grin:

Jag sitter faktiskt och skrattar men det är för att den är så hemsk. Och var kom all nakenhet ifrån?! Den känns ju också VÄLDIGT demokratisk, du ska få stryk om du inte röstar liksom. Hur det än är så har vi faktiskt rätt att inte rösta (fast jag tycker naturligtvis att man ska göra det).

@athena_arabians
Ja, alltså det är ju svårt att vet om en ska skratta eller gråta när en ser filmen.

Den är ju liksom bara bisarr med sin huvudkaraktär. Vad har han för koppling till EU-parlamentet liksom? Och varför är det viktigt att visa så mycket sex och våld? Helt obegripligt att den producerades och dessutom sändes!

Helt chockad. Jag känner mig nästan avskräckt att rösta.

Nu är det ju, som tur är, danskarnas påfund så den behöver ju inte avskräcka dig från att rösta i Sverige (den kanske till och med ska vara en uppmuntran till att rösta för oss i Sverige så vi inte förlitar oss på andra läders omdömen eftersom de tydligen saknar vissa spärrar på sina håll :D)

Hmm ett avhugget huvud var tydligen okej att visa men bröstvårtorna på brudarna var man tydligen tvungna att göra suddiga.

Pust! Trodde att all moral var förkastad i filmen men så länge man gör bröstvårt, rumpor och andra intima delar suddiga så finns det hopp i alla fall :meh:

KL

Men för helvete!
Om folk skulle sluta bli "upprörda" och "kränkta" för skitsaker så skulle vi till slut kunna börja ta tag i de riktiga problemen i världen! Tex som krig i alla dess former, förtryck osv. Men nej då. Folk ska sitta hemma och bli upprörda över en tecknad film! Jag har ett förslag: Om du blir upprörd: SLUTA TITTA!

Alla som blir "upprörda" och skriver om filmen bidrar till gratis marknadsföring för denna film!

@PolitisktKorrekt: Jag personligen känner mig inte kränkt eller är speciellt upprörd. Däremot ifrågasätter jag omdömet hos politikerna i vårt södra grannland som tyckte det var bra att lägga skattepengar på något dyligt. Omdömet hos reklambyrån fallerade också, jag kan för mitt liv inte se hur den här filmen skulle motivera någon att rösta.

KL

Men för helvete!
Om folk skulle sluta bli "upprörda" och "kränkta" för skitsaker så skulle vi till slut kunna börja ta tag i de riktiga problemen i världen! Tex som krig i alla dess former, förtryck osv. Men nej då. Folk ska sitta hemma och bli upprörda över en tecknad film! Jag har ett förslag: Om du blir upprörd: SLUTA TITTA!
Dom så kallade skitsakerna utgör grunden till dom större problemen.

Har du inte en stabil grund så kommer hela huset att rasa oavsett hur mycket jobb du lägger på taket.

KL

Men för helvete!

Alla som blir "upprörda" och skriver om filmen bidrar till gratis marknadsföring för denna film!

Jag kan inte så någon som är kränkt av filmen i den här tråden? Däremot så är jag verkligen frågande till omdömet hos politikerna som godkänt filmen eftersom den säger en hel del om vilka värderingar som är ok. Och då är frågan om det känns vettigt med politiker som har sådana värderingar och saknar förmågan att tänka till angående vilket budskap de sänder.

Så jag skulle nog vilja påstå att filmen som så inte är ett stort problem, men politikerna bakom är det.

Och förresten, om du vill att folk ska lyssna på vad du har och säga och vilka problem du anser vara värda att fokusera på, så kan det vara bra att tagga ner lite och sluta svära åt folk helt oprovocerat.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 207
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama