I vilken vecka

V

virrpANNA

började ni känne fosterrörelser i magen och i vilken vecka började ni kunna känna bebisen utanpå magen?

Sv: I vilken vecka

Nu har jag känt på riktigt i en vecka :) (vecka 20), kände nåt fladder från v 17 kanske. Men väääldigt sällan. Jag har moderkakan i framvägg.

Utanpå kan jag inte känna än :)

typ runt v 17-18, både ute och inne på samma gång. Men ibland var det säkert tarmbubbel också haha men det spelar ju ingen roll!

Jag kände i vecka 22 och håller med om att jag kände allt på en gång också! Kan både känna och se när det blir en liten spark! Häftig känsla!!! :love:

Jag kände både inuti och utanpå i vec 20, ganska roligt för jag och min sambo kände i princip samtidigt! :) Däremot anade jag fladder och bubbel redan några vec tidigare, men första rejäla kicken var vec 20!

Började känna invändigt i typ v. 18. Utanpå kom nog första känningen runt vecka 20. Sen har det bara ökat och ökat.
Nu, v. 27+1, så hoppar hela magen omkring och jag har inte en lugn stund... :love:

Har moderkakan i framvägg, tror att det har betydelse, fast en BM jag träffade as att det bara var nys...

Kände i v 18, utifrån i v 21-22. :laugh:

Med killarna har jag känt från v 16, minns ej var jag hade moderkakan då.

kl

Jag kände bebisen väldigt tidigt, någonstans runt v 15 kunde jag med stor säkerhet säga att det var bebisen jag kände. Jag kunde då känna både "fladder" och enstaka tydliga "buffar". Från v 17 blev de allt tydligare och allt fler, och runt v 19-20 kunde man känna dem från utsidan. Jag har moderkakan i bakvägg.

//Julia

kl

Jag kände själv i v.19 och sambon i v.20.. :love:

jag har känt bebisen sen v 13 och sambon har kunnet känna den sen v 19, nu v 22 syns det även hur magen rör sig på utsidan.... har moderkakan i bakvägg.....

Om jag inte minns hel fel så var det i v 17 som jag kände fladder i magen första gången. 2-3 veckor senare kunde sambon lätt känna utanpå magen när det buffade.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
483
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka