I Stockholm

TeamLundVer

Trådstartare
Hupp hupp.
Nyss anlänt till Stockholm då jag ska på utbildning i morgon.
Vill ju inte bara hänga på hotellet utan faktiskt se lite.
Tips mottages tacksamt 🤗
Bor på Strand hotell och åker hem på torsdag.
/Skåningen
 
Hupp hupp.
Nyss anlänt till Stockholm då jag ska på utbildning i morgon.
Vill ju inte bara hänga på hotellet utan faktiskt se lite.
Tips mottages tacksamt 🤗
Bor på Strand hotell och åker hem på torsdag.
/Skåningen

Kul! Vad är det för utbildning du ska gå?

Svårt att hinna med dagtid kanske men höstpromenad på Djurgården är ju magiskt!
 
Hade jag varit du så hade jag promenerat upp mot Berzelii park, ner igen genom Kungsträdgården och över Helgeandsholmen förbi Riksdagshuset, förbi slottet och genom Gamla stan, över till Södermalm och höger på Hornsgatan. Då är det typ mörkt, och du är precis vid Akkurat där ett av stans största ölutbud finns tillsammans med helt okej mat. :)
Efter maten hade jag gått uppför Götgatan och till Oliver Twist, där ölutbudet också är riktigt kul. Sen hade jag definitivt gått tvärs över Götgatan och upp på Hökens gata till Omnipollos Hatt - en bryggeribar (eller bryggeripizzeria) med rejält rolig egen öl.
Sedan hade jag så småningom flanerat tillbaks till hotellet längs Skeppsbron.
 
Och vad ska jag äta?? 🙈
Är du här och kan välja ett ställe att äta lunch på centralt så tipsar jag om Ingers Kitchen på David Bagares gata. Jag gillar kyckligen och ryggbiffen. Och annars tycker jag att du ska leta upp en Bröd och Salt och unna dig en mandelbulle. Är du glutenintolerant har de riktigt bra kanelbullar.
 
Och vad ska jag äta?? 🙈

Jag gillar klassiska hak! Sätt sig på Konstnärsbaren med en bra bok och insup den trevliga atmosfären! Personalen är mkt trevlig och duktig på både mat och dryck. Baren är trevligare än matsalen tycker jag, du kan äta även där från barmenyn :)
Annars har jag nog ätit mig igenom de flesta restaurangerna i stan, men om du berättar vad du gillar/föredrar matmässigt kan jag kanske ge mer specifika tips! :)

Hallwylska som @Hyacinth tipsade om är trevligt. De har även bar/ servering på innergården.
Livrustkammaren kan också vara ngt att besöka om du inte gjort det nyligen.
Operan brukar ha lunchkonserter på onsdagar, kanske värt att kolla upp? Deras repertoar hittar du på hemsidan.
 
Om du inte vill boka bord och lyxa massor skulle jag välja:

Bistro Süd
Tennstopet
Mäster Anders

Sådär trevligt, även om man äter själv.
Jag gillar även papa rayray och det finns många bra indier. Vad gillar su för typ av mat, och vad har du för budget?
Jag vet inte 🙈
 
Om du inte vill boka bord och lyxa massor skulle jag välja:

Bistro Süd
Tennstopet
Mäster Anders

Sådär trevligt, även om man äter själv.
Jag gillar även papa rayray och det finns många bra indier. Vad gillar su för typ av mat, och vad har du för budget?

Har du varit på Mäster Anders nyligen? Haft två mindre trevliga besök där sista året både vg mat och service. Var en favorit förr dock! Kanske hade jag otur? En gång är ingen gång.... men...?
En kollega upplevde samma för ngn månad sen. Lite varningsflagg där kanske!
 
Har du varit på Mäster Anders nyligen? Haft två mindre trevliga besök där sista året både vg mat och service. Var en favorit förr dock! Kanske hade jag otur? En gång är ingen gång.... men...?
En kollega upplevde samma för ngn månad sen. Lite varningsflagg där kanske!

Nej vad trist- det är (var) en av mina favoritrestauranger
 
Nej, är lantis numer. Lever på gamla meriter😂

:D

Alltså är rätt ofta på Tennis! Många stammisar som sitter där själv dag ut och dag in och äter EXAKT samma. Lite av charmen. Är ju inget finlir direkt utan minst sagt robust. Tror inte de ändrat menyn (eller typ nyanställt) på typ 50+ år haha. Snubben i garderoben behöver snart rullator :p
När jag var där senast kom en gubbe 85+ med plommonstop och kostym fram och bara "får en bjuda damen på ett glas" :D
Min kompis åt alltid "Barman special" innan hennes blodtryck och kolesterol fick underkänt på hälsoundersökning. Det är ngn flottig historia med typ ett rostat bröd, en fet köttbit, dränkt i bearnaisesås, tror även ett pocherat ägg.. OCH pommes på sidan om. Hon brukade avsluta med en creme brulé och en irish coffee. Sjukt :rofl:
 
Har du varit på Mäster Anders nyligen? Haft två mindre trevliga besök där sista året både vg mat och service. Var en favorit förr dock! Kanske hade jag otur? En gång är ingen gång.... men...?
En kollega upplevde samma för ngn månad sen. Lite varningsflagg där kanske!
Var på Mäster Anders för någon vecka sedan och då var det riktig bra i alla fall.
 

Liknande trådar

Kultur På tisdag åker jag och dottern till Stockholm på utflykt, vi har lite idéer om vilja museum vi vill se men jag tänkte kolla om det finns...
Svar
18
· Visningar
734
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
832
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 148
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp