I stället för garageport?

bettysmatte

Trådstartare
Mitt stall är ett fd garage med tillhörande garageport. En sådan som "vippar" upp och ner på skenor. Skenorna hänger lågt, och jag känner att de ska bort för att stallet ska kännas säkert. Men VAD ersätter jag garageporten med? Visst kan jag säkert skaffa den sorts garageport som är som en dubbeldörr, men det blir svindyrt, misstänker jag. Finns det någon annan, hyfsat snygg och relativt billig, lösning? En tanke jag hade var att bräda för 1/3 - 1/2 öppningen och sedan sätta köldridå i öppningen som blir kvar. Men det finns kanske bättre lösningar?

Sv: I stället för garageport?

Det måste väl finnas billiga sådana garageportar på blocket? Annars kan du säkert få köpa vår garageport billigt när vi byter (har en med dubbeldörrar nu):D

Ingen dum idé :idea:! Undrar om det mer eller mindre är något slags standardmått, även om min nuvarande garageport är gammal? Hör gärna av dig när det blir aktuellt för er att byta...

Våran är 240 bred och 210 hög iaf. Kommer bytas antingen i höst eller till våren.

Liknande trådar

Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 633
Senast: majha
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hemmet Japp... som en del av er säkert minns så kastade jag in envishetshandduken & flyttade tillfälligt hem till mina päron för lite mer än...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Villeroy
·
Träning Jag står i ett stall där det finns en hel del vildsvin åt ena hållet. Det är där de längsta och finaste ridvägarna finns men min häst...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: linnea 82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama