I pod ilska

C

Chappe_

Nu är jag så in i H*vete förbannad på tekniska prylar så ja vet inte vart jag ska ta VÄGEN!

Fick en ipod i julklapp o nu har jag i tre dagar försökt tanka in lite musik i fanskapet. Men de GÅR inte. Jag har installerat Itunes elelr va de heter o en kompis har över msn försökt hjälpa mig att lägga in musik men de går fan inte! De ska tydligen inte spela nån roll om vilken USB port man sätter den i, men jag har ändå prövat alltihopa. När man öppnat itunes ska man klicka på arkiv och sedan på synkronisera ipod. men de går inte att klicka på den, för ingen ipod är ansluten! :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Vad fan gör man?

och JA ja har stoppat in sladden i datorn :D

Sv: I pod ilska

Vilket operativsystem använder du?
USB-prylar(som mp3spelare) brukar vara lite knepiga på Windows 98, och kräver ofta speciella drivrutiner(sådana som talar om för datorn vad det är för aparat man "stoppar in i den").

operativsystem? är det typ windows? jag har en windows xp från 2003

operativsystem? är det typ windows? jag har en windows xp från 2003
Ja, precis. XP borde inte ha några större problem med att hitta ny maskinvara.
Har inte ägt en iPod, så jag kan nog tyvärr inte hjälpa till så mkt.
Men jag läste att iPod skulle kunna kopplas till datorn via Firewire. Har du en sådan ingång på datorn? Ser ut som en mindre USB-ingång: bild. I så fall kan du testa att ansluta iPoden via den vägen.

Ytterligare en liten fråga:
Det är inte så att du måste sätta på iPoden när du kopplat in den via USB-sladden? :)
Min dator känner t.ex. inte av min kamera förrän jag tryckt på On-knappen och sedan sagt till att jag vill ansluta via dator(istället för skrivare t.ex.).

Min mp3spelare pluggar man bara in o lägger över låtar på i utforskaren :)

Min med. Tycker det är trevligare med en extern hårddisk som inte kräver att man installerar ny mjukvara :)

Min iPod kopplar man bara in i en USB (med medföljande sladden) och den kommer sen upp i iTunes. Första gången frågar den var man vill döpa den till mm...
Laddas spelaren när du har i USB:n?

Ipoden slås på automatiskt när man ansluter den till datorn.

Asså sladden ja fick med är ju en USB, o sen sitter alla usb portar på baksidan av hårddisken (oerhört korkat!) så de är inte s lätt att se. Men om den skulle anslutas till en sån, borde ja inte fått med en sån sladd då?

Samtidihgt som jag laddade ner itunes fick jag ner nått som hette qick time, kanske måste de ockå vara igång? :idea: måste testa de sen.

Jag hátar tekniska prylar :crazy:

Tipsar dig med om: www.99pod.se
Där kan du nog få mer kunnig hjälp, men sök i forumet först efter liknande frågor!

Vad är det för ipod du har?

Japp.. Vid 1 tillfälle inom en månad.. Däremot är det ju självklart GARANTI i 1 år många blandar ihop det.
Man kan förlänga garantin och spporten till 2 år om man köper en Apple Care Protection Plan som ligger på en 500 kr cirka för en iPod.

Min kompis ska ta med den hem till sin dator (hon har en lika dan) o kolla om de går på den. OM det inte gör de måste de nästan vara nått fel på den...

men ÅK OCH BYT, eller ring apples kundtjänst. det är inte svårare än så.

Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan.

Om du vill veta mer om Apples assistansmöjligheter kan du gå till webbsidan AppleCare översikt

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska försöka hjälpa en vän att lägga in musik på hans iPod(vännen är ännu mer tekniskt dum i huvudet än mig, att det ens är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Försöker föra över musik till min splitternya ipod shuffle.. Men det jäkla itunes gör inte som jag vill.. Jag har gjort en spellista...
Svar
2
· Visningar
1 767
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur