I morse gick startskottet!!

lille skutt

Trådstartare
Ja, nu är det igång! Klockan 7 i morse satte de grävsopan i backen till stallutbygget och hus.:banana:
Som vissa redan vet så köpte vi ett litet ställe som vi flyttade in i förra månaden!
Stallet hade då bara 2st boxar så nu ska det byggas ut så där blir 4st när det är klart!
Huset ska med byggas ut lite så nu kommer här se ut som en bomb hade exploderat i x antal månader framåt:angel:
Stallet ska dock stå klart senast i början av september har byggarna utlovat, annars står jag där med långpisken och matchar dem :angel:
Bilder kommer att komma, ska bara hitta kameran först:D
Känner mig just nu så här :bump::bump::banana:

Sv: I morse gick startskottet!!

Du får göra en bilddokumentation i tråden alltefter det växer fram, som Eva redan gjort.

Skoj! :bump:

Så fort jag har hittat kameran ska det fotas!
Hade grävmaskiner här hela dagen igår! Men man ser hur fort det går framåt!
Dock kommer det att kosta lite mer än beräknat så tyvärr så blir det inte den boxinredningen som jag suktat på:( inte nu iaf.:D
När det är klart så kommer det iaf. rymmas 3st boxar på ca 3*4m +
och 1 ponnybox på ca 2.5*2.5m och stallgång med förstås.
De stora boxarna kommer att få eng. dörrar + vanliga dörrar ut mot stallgången och ponnyboxen blir det troligen en öppningsbar "lucka" ist. för eng. dörr.

Vad roligt! Inredningen kan man ju ändra och fixa lite med senare! Jag längtar tills vi ska bygga ut/bygga nytt. Jag vill så gärna ha spolspilta och massa förvaringsutrymmen och .... Ja, jag vill ha massa med saker. Men det vi har duger bra nu. Inget special över huvud taget. Alla väggar och dörrar är egentillverkat. Huvudsaken är att boxarna är stora och luftiga och att hästarna trivs, vilket mina verkar göra.

Åh vad roligt!
Ser verkligen fram emot bilder :laugh:

Gud vad roligt! Vad fort det går för er! (eller så är det oss det går sakta för...)

BILDER!!!!!!!

Har startat en ny tråd där ni som vill kan se hur stallet växer fram!
Bilder på stallutbygget tror jag :o att jag döpte den!

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama