I morgon ringer jag veterinären.....

pippilotta

Trådstartare
.....för Wilma blir inte bättre med sitt bajsande inne :devil: .
Hon har också börjat att "stressa" och är smågrinig, så något är fel, det vet jag.
Hon slickar också väldigt mycket på sig själv, framförallt framtassarna.
Hon "dammsuger" golven efter mat för det är det enda som finns i hennes huvud just nu, och när Riggo äter och slabbar ner golvet så är hon där och slickar helt rent och torrt.:eek:

Så i morgon ringer jag och bokar en tid för en grundlig undersökning med allt vad det innebär och jag kommer inte att ge mig innan jag får reda på vad som är galet med min annars så mysiga hund.:love:
 
Sv: I morgon ringer jag veterinären.....

Jag förstår inte vad problemet är förutom att du har en hund som inte får så mycket aktiviteter att den kopplar av mentalt..
 
Sv: I morgon ringer jag veterinären.....

Jag förstår inte vad problemet är förutom att du har en hund som inte får så mycket aktiviteter att den kopplar av mentalt..

Hon får aktiviteter så det räcker men är ändå ständigt "stressad" och detta problemet med henne började efter att hon löpt färdigt i januari.

Är det normalt att en hund bajsar ner sig både i tikskydd och när hon har en liten yta????????? Svaret är nej!!!

Läs min tidigare tråd.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=734122
 
Sv: I morgon ringer jag veterinären.....

Nu har jag läst.. Har du kollat svullnader i rygg runt bäcken? De kan trycka på nerver som är till blåsan magmunnen och äng tarmen osv..
 
Sv: I morgon ringer jag veterinären.....

Nu har jag varit i Skara med Wilma, dom tog blodprov som jag får svar på i morgon.
Dom kunde inte se något konstigt på röntgen.
Jag ska få en tid för ultraljud på Wilma , oavsett vad proverna visar.
Jag krävde en ordentlig undersökning av henne och jag kommer INTE att ge mig för än dom har gjort allt för att hitta vad som är galet.

Nu är ju ändå självrisken betald, så nu är det bara att "köra" på :angel:
 
Sv: I morgon ringer jag veterinären.....

Nu har jag pratat med veterinären i Skara och Wilma´s prover visade ingenting :bow:
Skall få magmedicin till henne och se om hon blir bättre, blir hon inte det så skulle dom gå vidare med ultraljud och mer prover........hoppas, hoppas att hon blir bättre av medicinerna och att det "bara" är magen som bråkar på henne.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 325
Senast: Sel
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 122
Senast: Belethien
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 373
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp