I morgon hämtar jag mina bin

Bina som jag beställt är leveransklara nu och i morgon kväll åker jag och hämtar dem. Ska bli så kul!

Mitt boendestöd tycker det är jättespännande med bin och eftersom hon inte kan något om bin så har hon ställt ungefär en miljon frågor till mig idag. :)

Kul att kunna svara och bidra med kunskap.

Jag hade för nått år sen en bisvärm som troligen rymt i ett äppelträd här hemma. Dom försvann efter några timmar så hade väl bara en mellanlandning här.
Googlade efter folk som samlar in men verkade inte finnas i min närhet.

Jag hade för nått år sen en bisvärm som troligen rymt i ett äppelträd här hemma. Dom försvann efter några timmar så hade väl bara en mellanlandning här.
Googlade efter folk som samlar in men verkade inte finnas i min närhet.
Ja, de mellanlandade för att sedan kunna bestämma sig vart de ska flytta.

Man kan ringa svärmtelefonen https://www.biodlarna.se/svarmtelefonen-2/ och hoppas det finns en svärmfångare i närheten.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 060
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 168
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama