I helgen bär det av...

T

Thuja

Nu har jag fått alla papper från Björkhaga Stuteri och Liberace. Vi´lket trevligt ställe det verkar vara! Ska bli så spännande att komma dit med pållan (e. Napoleon ue Urbino). Sen slog det mig, vi brukar inte åka sådär långt (30 mil ungefär). Hur länge kan en pålle stå i en transport egentligen? Kanske fel forum att fråga i men ni är nog vana att åka hit och dit med era damer?

Sv: I helgen bär det av...

Vad roligt att du tar Liberace. Har träffat honom. Underbar hingst, lugn och fin i stallet. Lycka till. :p :p

Det är nog ingen fara att åka 30 mil, även om hästen inte är van.

Jag såg Liberace på bruksprovet och jag gillade framför allt hans galopp, riktigt härligt stamp med bakbenen. Han hoppade fint också men vart lite trött.

30 mil är inget du behöver fundera på. Hästen står bra hela resan. Våra hästar är i o f s vana att resa mycket långa sträckor. Min unghäst var inte van att åka särskilt mycket då vi åkte till Skåne, och faktiskt Björkhaga Stuteri, första gången. Den sträckan för oss är 55 mil. Vi stannade och åt lite mat på halva sträckan. Inga problem alls! Lycka till med betäckningen!!

:bow: Stor tack! Nu känner jag mig lugnare. Jag var aldrig ordentligt orolig för att hon inte skulle klara resan men det känns ju alltid skönt att få höra det från annat håll också.

Hur var det på Björkhaga då ni var där? Det verkar så trevligt (fick med en trevlig folder om själva stuteriet) och seriöst. Skönt då man varit på "mindre-organiserade" ställen tidigare (men Björnö- Majim G var också bra!)

Jag har förtstått att han har en härlig galopp och såg ett foto på ett hopp (tror att det var från Flyinge- tyckte jag kände igen sargen... :smirk: ) och det var verkligen ett trevligt skutt! Mycket mycket luft!

Skriv och berätta hur det gått Thuja! Jag känner de som har Björkhaga och vet hur noggranna de är med alla sina hästar. Vi var i Skåne och tävlade och stod uppstallade hos dem, och käkade dem halvvägs ur huset som vi alltid gör då vi är där!! :bow:

Libbe är en superhingst!! Vad kul att du ska betäcka med honom.. :) har jobbat på Hviderup dit han kom som tvååring.. han är topppen!! Lycka till!!

Åhhh!!! Det gick SÅ bra. Björkhaga var verkligen ett MYCKET trevligt ställe! Defintivt den bästa hingststation vi varit på hittills. Måna om att hästarna skulle ha det bra och att vi skulle vara överens om allt.

Resan till Skåne gick kanonbra. Tyvärr hade ett transportskydd halkat ner och orsakat ett sår på ena bakbenet. Kändes trist att lämna henne så men det var ju bara ett ytligt sår och de höll ju verkligen koll på henne.

TYvärr fick vi inte chansen att hälsa på Liberace men vi åker ner igen i slutet av maj och då ska vi försöka tajma så att vi kan kolla på honom också. Spännande med en ny hingst! :banana:

Så, stort + för Björkhaga och Carina! REkommenderas varmt! Vilket härligt ställe! :love:

KUL Thuja! Hoppas nu ni får en fin fölbebis om ca 1 år! Carina och co sköter säkert om såret på din pålla!! De är jättegulliga på ett väldigt seriöst sätt. Vet att de verkligen bryr sig om ALLA hästar!! Lycka till!!
Berätta gärna vidare!!

:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 209
Senast: Meggan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 811
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka