I form till premiering!?

C

cafu

Vill att mitt 2-åriga nsv sto ska växa till sig inför premieringen i augusti och har 2 alternativ:

- gå i liten hage med tillskott av kraftfoder
- gå i STOOOR hage utan kraftfoder (naturbetesmarker där vi inte får stödutfodra)

Vad skulle ni gjort?
 
Sv: I form till premiering!?

För att hästarna(haflinger) här hemma ska bli snygga lagom till premieringarna, brukar dom få gå på STORA beten där dom har stora områden att röra sig på och lagom med mat, detta gäller både ettåringarna och treåringarna, dom tas sedan hem en eller ett par veckor innan premieringen så dom hinner få lite repetition...:smirk:

Hade jag vart du hade jag släppt henne på det stora betet och om man sedan såg att hon blev för tunn tagit hem henne och fodrat upp..
 
Sv: I form till premiering!?

Jag hade valt betet. Rörelse och bete kommer att göra att din pålle växer ordentligt till premieringen!
 
Sv: I form till premiering!?

Tack för svar, jag föredrar också att släppa henne på det stora betet, så får det bli!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp