I eftermiddag dör han....

KungTulle

Trådstartare
Och jag kan inte göra någonting alls.

Då känner man sig otillräcklig som människa. Mitt ansvar är det ju egentligen inte. Men jag sitter här och förbannar mig själv att jag inte kan ta bilen NU och bara köra och hämta.

Som vanligt är det pengar det handlar om och till en viss del plats. Mitt stall har ju inte gummiväggar som man kan skruva ut bara för man ska ha in ett djur till....

Han finns i Värmland och jag sitter i Skåne. Bilen jag hade kunnat frakta i är en gammal långmilare. Dvs stor risk att den skull paja ihop längs vägen så det är inte bara bensinkostnader det rör sig om. Jag har helt enkelt inte råd att riskera att kanske laga bilen för tusentals kronor.

Jag vågar inte riskera att inte ha möjlighet att frakta mina större djur tex om de måste till klinik.

Sedan har jag ju precis avtalat om att köpa ett annat djur. Plus har en mängd djur här hemma som måste prioriteras i första hand..

Sedan kan man ju undra hur grymma folks grannar kan vara. Han som ska dö sitter i kläm i en grannfejd. Har inte varit ute ur stallet på flera månader. Grannarna säger sanitär olägenhet! Luktar - drar flugor!:cry:

Ägaren har kämpat en längre tid med att hitta ett nytt hem. Utan resultat. Allt som kan göras är gjort.

Notera. Detta är INGEN annons. Definitivt INTE. Jag kommer INTE att vidarebefordra några som helst uppgifter.

Detta är istället ett sätt att ventilera mina egna tankar i frågan.

Hur gärna jag än så är det en omöjlighet att ta hand om alla djur som behöver det. Varje dag är det tusentals djur som hamnar på den överblivna listan av olika anledningar.

Mest då djur som inte betingar ett högre värde. Ibland även djur som borde vara ekonomiskt värdefulla.

Jag hade hoppats att han funnits lite närmare. Var beredd att köra en 20-30 mil kanske enkel resa. Därför ringde jag samtalet. Men Värmland. Det kunde lika gärna varit Nya Guinea.

/KT

Sv: I eftermiddag dör han....

Det är verkligen hemskt när man inte kan rädda ett djur, men borde dom inte kunna ge hästen till ett djurstall eller liknande som tar hand om djur som inte kan vara kvar hos sin ägare.

Men jag tror nog att hästen mår väldigt dåligt så det skulle ta lång tid innan den skulle få ett förtroende för en människa igen.

Men tycker verkligen att det är värt ett försök.
Synd att ingen ville ge denna pållen en ny start på livet :(

Det är verkligen hemskt när man inte kan rädda ett djur, men borde dom inte kunna ge hästen till ett djurstall eller liknande som tar hand om djur som inte kan vara kvar hos sin ägare.

Men jag tror nog att hästen mår väldigt dåligt så det skulle ta lång tid innan den skulle få ett förtroende för en människa igen.

Men tycker verkligen att det är värt ett försök.
Synd att ingen ville ge denna pållen en ny start på livet :(

Tss det är ingen häst. Isåfall hade ju jag lagt denna tråd i gnägg...

/KT

Ja, det är en minigris.
Jag känner mig precis lika frustrerad som KT. Jag kan inte heller göra något.
Hela den här historien är så tragisk.:cry:

Tss det är ingen häst. Isåfall hade ju jag lagt denna tråd i gnägg...

/KT

Aha sorry, tänkte eftersom det stod stall..

Men man får tänka possetivt också, grisen får det bra nu, slippa bli misskött:(

Aha sorry, tänkte eftersom det stod stall..

Men man får tänka possetivt också, grisen får det bra nu, slippa bli misskött:(
Grisen var inte misskött. Det var en grannejd och grisens ägare hade blivit okynnesanmäld av grannarna. Så fort grisen var ute anmälde grannarna....och sedan anmälde dom för att den inte fick komma ut.

Pratade länge med ägaren i telefon i morse... Jäkligt tråkig historia.

/KT

Läste din historia o tycker att den e sorglig, men en sak förstår jag inte.. Varför så stor grej över det hela? ALLA djur har rätt till o vistas utomhus, hur kan en grannfejd få detta djur i deras händer?

Skänker iaf en tanke till dig....

Läste din historia o tycker att den e sorglig, men en sak förstår jag inte.. Varför så stor grej över det hela? ALLA djur har rätt till o vistas utomhus, hur kan en grannfejd få detta djur i deras händer?

Skänker iaf en tanke till dig....

Grannarna polisanmäler samt till miljö & hälsa etc hela tiden, samt bråkar en massa med ägaren så hon har inte kunnat ha den ute. Och sedan anmäler dom, att hon missköter den pga att hon har haft den inne?

Folk kan vara väldigt jobbiga.

/KT

Men nu är det så att det finns ett stort överskott på minigrisar pga folk inte vet vad de skaffar. En död gris lider inte vilket en oönskad oftast gör.
Bor grisen i ett villaområde?
PL

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka