I dag fick jag lön för mödan..

movi

Trådstartare
det tog nästan 2 år,men hunden är ju 7 år,så det tar väl lite tid..
Hon har under tiden jag haft henne varit otroligt jaktbenägen,jagat allt som springer på fyra ben..till min förtvivlan!
Jag har fått ur henne nästan allt,tränat tränat tränat,men harar,nej det har hon bara fortsatt jaga..Det ska bara jagas! Och hinner jag inte vara millisekunden före,då drar hon! Men oftast har jag hunnit se lite på henne att det är nåt..och vrålat till!
Men idag när vi tog oss en promenad,så dök det upp en hare:eek:
Och hon gjorde inte ens en antydan till att jaga den trots att den sprang/skuttade,stog bara och kollade och luktade efter den! JIPPI!!:love:

Så,nu har vi förhoppningsvis tagit oss förbi det hindret också!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 975
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 986
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka