Hyresspecifikation

bexx

Trådstartare
Hej!
Tänkte höra om någon har svar på min fråga. Har letat runt utan att hitta något.

Förutsättningarna är: En boxplats hyrs ut, hobbyverksamhet. I kontraktet står det vad som ingår i hyran. Hö, spån och den dagliga skötseln ingår inte. Fodringarna är dock på rullande schema, vilket står med i ordningsreglerna som kontraktet hänvisar till.

Måste hyresvärden kunna specificera hur mycket varje enskild sak som ingår kostar?
Nu handlar det i stort sätt om box, förvaring och hage, men måste hyresvärden kunna uppge hur mycket av hyran som varje del kostar?

Om någon har svar får den väldigt gärna hänvisa till vart det finns nerskrivet, då jag som sagt inte har kunnat hitta det själv :)

Tacksam för svar :)
 
Sv: Hyresspecifikation

Nej, men man gör det enkelt för sig genom att ange vad som ingår i kallhyran.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 804
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Jag måste flytta mina 2 hästar och vår hyresvärd på vårt hus har eget stall och 2 hästar som han bara matar (gör inte mycket med dem)...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 129
Senast: kryddelydd
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 322
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 805
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp