Jo jag hart skött mina hästar genom alla år. Men skötsel och priser är inte samma sak i mitt fall då jag inte köpt in foder och strö själv. Och det är enkelt förklarat varför jag inte vet. Foder och strö har alltid ingått i priset där jag stått uppstallad - hur dyrt/billigt det än varit där jag stått. 5 år stod den stora gratis på mitt jobb med. Jag har genom åren betalat allt från 1000-3500 för en stallplats per månad där foder och strö har ingått - vissa tillfällen full service och vissa inte (De billigare alternativen är konstigt nog de som varit full service). Därför kan inte jag kostnaden hör hö och halm per månad. Det är väl inte så konstigt? Tycker i alla fall inte jag. Nu var ju iof inte frågan jag var ute efter att få svar på - vad jag kan om matpriser, om jag inte haft hand om mina hästar själv osv. Frågan var vad ni tror det kostar ungefär.
Är det kallhyran du är ute efter? För priser på foder och strö skiftar mycket mellan olika landsänder. Och hur mycket av varje du förbrukar vet du ju själv. En fingervisning kan vara att kolla av blocket.se och se vad grovfodret ligger på i pris. Marknadspris brukar vara en bra början.