Sv: Hyresgäst = "gå med på allting gäst"
Allt behöver inte handla om pengar.
Jag´kommer tex att sätta en stallhyra där jag känner att det är värt för mig att hysa inackorderingar. Sedan kan jag absolut värdera hjälp tex när jag åker bort och tävlar eller liknande väldigt högt.men då värderar jag det, tex i timpeng och drar sedan av det på stallhyran där jag från början har prissatt allting i detalj.
Självklart höjer man inte hyran utan att meddela hyresgästerna! Detta ska aviseras i god tid. Det handlar inte om tyranneri, men jag har inte råd att bekosta någon annans häst.jag bor inte i något dyrt område,men efter att ha räknat på allt så kommer min hyra att ligga på gränsen för att det egentligen inte ska kosta mig något. Dock tar de flesta häromkring minst 1000:- mindre för samma tjänst! Det måste vara ohållbart i längden!
Jag kan förstå din tanke Tacitus, jag har själv varit likadan. Men inte blev jag rikare för det.
Jag trivs bättre nu när allt inte handlar om pengar, utan i det här fallet hästar. Jag älskar allt som har med hästar att göra och visst, det känns bra när hyrorna rullar in, men det är ju bara siffror. Nu har ju inte vårt stall så jätte jätte höga utgifter så vi klarar det bra.
Att vi skulle höja hyran, utan att meddela hyregästerna, är för mig otänkbart. De blir meddelade i god tid så att de kan flytta ut om det inte passar.
Näh, för mig är det viktigaste att man har bra tillit för sina "kunder" och att de känner de kan prata och disskutera och jag hjälper alltid om det är något de undrar över.
Allt behöver inte handla om pengar.
Jag´kommer tex att sätta en stallhyra där jag känner att det är värt för mig att hysa inackorderingar. Sedan kan jag absolut värdera hjälp tex när jag åker bort och tävlar eller liknande väldigt högt.men då värderar jag det, tex i timpeng och drar sedan av det på stallhyran där jag från början har prissatt allting i detalj.
Självklart höjer man inte hyran utan att meddela hyresgästerna! Detta ska aviseras i god tid. Det handlar inte om tyranneri, men jag har inte råd att bekosta någon annans häst.jag bor inte i något dyrt område,men efter att ha räknat på allt så kommer min hyra att ligga på gränsen för att det egentligen inte ska kosta mig något. Dock tar de flesta häromkring minst 1000:- mindre för samma tjänst! Det måste vara ohållbart i längden!